راهنمای خرید  بهترین تقویت کننده برای پیانو

تقویت کننده برای پیانو

آیا شما، به عنوان یک ستاره راک،  یک نوازنده مبتدی و یا علاقمند به پیانو، به تقویت کننده ی خارجی  برای پیانو ی خود نیاز دارید؟
در حالی که برای برخی از شما داشتن تقویت کننده ی خارجی ممکن است  یک تصمیم گیری واضح باشد، و برای برخی دیگر ممکن است چندان ضروری به نظر نرسد، هنگام تصمیم گیری در مورد نیاز پیانوی شما به بلندگوی خارجی باید چند گزینه را در نظر گرفت:

به دلایل زیر ممکن است به تقویت کننده خارجی علاقه داشته باشید:

 

  • اول اینکه تمرین مداوم با هدفون گوش شما را خسته کرده است  و بلندگوهای داخلی پیانو کیفیت پایینی دارند.
  • ممکن است اجرای  زنده را در مکان های کوچک که سیستم PA خانه را ارائه نمی دهند شروع کرده باشید و نیاز ب بلندگوی خارجی با کیفیت داشته باشین.
  • شما با گروهی تمرین می کنید و باید با بلند گوهای خارجی گیتار با توان بالا و یک نوازنده طبل بی ملاحظه رقابت کنید.
  • در هر صورت، ما راهنمایی را تهیه کرده ایم که تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد تقویت  کننده های خارجی را ارائه می دهد.

تقویت  کننده های خارجی

امروزه می توانید گزینه های زیادی پیدا کنید که با محدودیت های بودجه ی شما مطابقت داشته باشد. پیشرفت های فناوری این امکان را برای ارزان ترین تقویت کننده ها فراهم کرده است تا کیفیت غنی صدایی را که پیانوی عالی شما ارائه می دهد را حفظ کنند.

هدف این مقاله تسهیل  تصمیم گیری درمورد تقویت کننده صفحه کلید مناسب با نیازهای شماست، اما یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشید.

در حالی که این مقاله مجموعه ای از اطلاعات و محصولات مفید را در اختیار شما قرار می دهد، هیچگونه دانش فنی جایگزین آزمایش فیزیکی و گوش دادن به چیزی که می خواهید خریداری کنید، نمی شود.

جنبه ی فنی تقویت کننده ها

میدونم میدونم. شما می خواهید با عجله به نزدیکترین فروشگاه موسیقی خود بروید و فقط یک تقویت کننده صفحه کلید بخرید و تمام اطلاعات فنی خسته کننده ای را که می خواهید بخوانید نادیده بگیرید.

به هیچ وجه، ما نمی توانیم شما را از خرید آن آمپلی فایر منع کنیم اما می توانیم به شما بگوییم که اگر اصول اولیه خود را نمی دانید، خرید غیرمنطقی خواهد بود.

تقویت کننده ها

اگر به دنبال تقویت خارجی هستید، آمپلی فایر برای پیانو ساده ترین راه حل است. برای استفاده در  خانه (تمرین، ضبط) و مکانهای کوچک (کافی شاپ محلی یا اجرا در مراسم کلیسای کوچک) به خوبی کار می کند.

مارک ها مختلف ،با زیبایی و اندازه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما عوامل اصلی که باید در نظر گرفته شوند کیفیت، عملکرد و بودجه هستند.

برخلاف تقویت کننده گیتار بسیار مهم است که مطمئن شوید که یک تقویت کننده مخصوص صفحه کلید یا یک آمپر چند منظوره خریداری می کنید، این دستگاهها برای بازتولید محدوده فرکانس گسترده صفحه کلید طراحی شده اند.
لازم به ذکر است که آمپرهای گیتار اغلب صدایی را که تولید می کنند "رنگ" می کنند
در حالی که این مورد مناسب نوازندگان گیتار است، یک  نوازنده ی پیانو عموماً می خواهد از هرگونه تغییر در لحن خود اجتناب کند، و ترجیح می دهد یک سیگنال تمیز از تقویت کننده آنها خارج شود.

تقویت کننده

از نظر قدرت، می توانید تقویت کننده های صفحه کلید را که در رنج 20 وات تا 400 وات قدرت  پیدا کنید. فقط جهت یادآوری قدرت 20 وات برای استفاده در خانه بیش از حد کافی است، لازم به ذکر است که استفاده از آمپلی فایر با توان بالاتر از 100 وات در خانه به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.
برای استفاده شخصی، یک ورودی به طور کلی کافی است، اما همیشه داشتن ورودی های اضافی برای میکروفون یا پخش کننده MP3 مفید است. امروزه انواع مختلفی  از آمپلی فایرها وجود دارد که به شما امکان می دهد 3 تا 4 دستگاه را متصل کنید، ورودی های AUX اضافی را برای دستگاه های MP3 و حتی ورودی های XLR برای میکروفون ها فراهم کنید.
هر دو نوع PA و آمپلی فایرهای صفحه کلید ها از مواد قوی  و با کیفیت ساخته می شوند، زیرا بردن آنها در جاده بخشی از استفاده مورد نظر آنها است. آنها معمولاً از چوب (تخته سه لا سخت یا چوب جامد)، آلومینیوم، پلاستیک یا مواد ترکیبی ساخته می شوند.

به طور کلی، اگر می خواهید در خانه یا در رویدادهای کوچک و متوسط بنوازید، یک آمپلی فایر بهترین انتخاب است.
هنگام انتخاب آمپلی فایر (یا هر وسیله دیگری) بهترین روش این است که تا آنجا که می توانید آمپلی فایرهای مختلف را امتحان کنید، به ویژه در یک فروشگاه که می توانید به طور جداگانه  یک صفحه کلید را به چندین آمپر متصل کنید تا هر کدام را آزمایش کنید. 

حتی با تجربه بسیار اندک شما می توانید مقایسه کنید و تشخیص دهید که کدام قطعه از تجهیزات برای شما مناسب تر است. تقویت کننده ای که باعث می شود صدای صفحه کلید گوش های شما را راضی کند، شما را برای مدت طولانی شاد نگه می دارد. 

انواع تقویت کننده ها:

1-سیستم های PA

سیستم PA راه حل مناسبی برای نظارت بر صفحه کلید است. PA مخفف Public Address است و سیستمی است که از عناصر مختلفی مانند میکسر، بلندگو و تقویت کننده تشکیل شده است. این تجهیزات در افزایش بلندی منبع صدا، اغلب بطور قابل ملاحظه ای موثر هستند. در حالی که این توضیحات ممکن است کمی متراکم و ترسناک به نظر برسد، به راحتی می توان سیستم های PA عالی را پیدا کرد که مستقل باشند، به این معنی که آنها شامل هر جزء سخت افزاری (میکسر، آمپر و بلندگوها) در یک قطعه از تجهیزات هستند که نیاز به حداقل تنظیمات دارند.

قسمت های مختلف PA:

منبع

PA

منبع هر آلت موسیقی یا دستگاهی است که صدا تولید می کند. صفحه کلید، میکروفون یا پخش کننده MP3 منابع رایج صدا هستند.

میکسر

میکسر

میکسر صداهای ناشی از منبع را گرفته و در کانال های جداگانه قرار می دهد. این به شما اجازه می دهد تا صدایی را که از هر کانال وارد می شود را به آمپلی فایر ترکیب کنید وکنترل و هدایت کنید. میکسرهای خارجی وجود دارند که می توانند از 2 تا 50 کانال ورودی متغیر باشند، و همچنین میکسرهایی وجود دارند که در بلندگوها تعبیه شده اند و 1-4 کانال دارند. برخی از میکسرهای قدرتمند دارای یک تقویت کننده داخلی هستند و نیازی به تقویت کننده جداگانه ندارند.

2-آمپلی فایر

آمپلی فایر

تقویت کننده سیگنال های صوتی را از میکسر دریافت کرده و آنها را به سطح بالاتری می رساند.

در حالی که آمپرهای صفحه کلید معمولاً در محدوده کمتری قرار می گیرند (شما می توانید آمپرهایی بین 20 تا 400 وات را بیابید)، بلندگوهای PA معمولاً از وات بسیار بالایی شروع می کنند، زیرا هدف آنها  اغلب پخش  صدا برای مخاطبی است که در یک فاصله ی دور نشته است.

بلندگوها

بلند گوها مسئول تبدیل انرژی الکتریکی ناشی از آمپر یا میکسر (یا مستقیماً از منبع!) به انرژی مکانیکی است. کیفیت صدای کل سیستم به کیفیت بلندگوها بستگی دارد.اگرچه ممکن است به نظر برسد که آنها برای اهداف خاصی طراحی شده اند، اما همه این اطلاعات به این معنا نیست که سیستم های PA منحصراً برای اجرای زنده هستند.آنها در هر اندازه و محدوده قیمتی در بازاز یافت می شوند که این یعنی برای هر نوازنده خانگی و آنان که دایما در حال اجرای  زنده هستند، گزینه ای برای خرید وجود دارد. سیستم های PA به نسبت آمپلی فایرها معمولا یک سیگنال بسیار تمیز و بدون تغییر را با تغییرات تناژ کمتر حفظ می کنند.

سیستم های PA فعال و غیر فعال

می توانید بلندگوهای PA فعال و غیرفعال پیدا کنید. بلندگوی فعال از طریق خودکار یا "plug-and-play" کار می کند. دارای آمپر و بلندگو در یک واحد و در برخی موارد حتی EQ و اتصالات کمکی است.

از سوی دیگر، یک بلندگوی غیرفعال نیاز به اتصال به یک تقویت کننده قدرت دارد که برق را برای بلندگو تأمین می کند.

همانطور که با این توصیف می توانید حدس بزنید، راه اندازی سیستم PA بلندگوی فعال بسیار ساده تر از راه اندازی یک سیستم با بلندگوهای غیرفعال است.

بلندگو فعال

امکانات زیادی وجود دارد اما می توانید با یک یا دو بلندگو و میکسر به عنوان راه اندازی اولیه PA شروع کنید. به طور کلی، بلندگوهای فعال اتصالات XLR/line را در پشت ارائه می دهند که برای اکثر نیازهای اولیه کافی است.

از آنجا که بلندگوهای فعال دارای تقویت کننده مخصوص خود هستند، سنگین تر از بلندگوهای غیرفعال هستند.

همه ویژگی های ذکر شده در بالا سیستم های بلندگوی فعال را به گزینه ای عالی برای رویدادهای کوچک تبدیل می کند. بلندگوهای غیرفعال معمولاً در مکانهای با اندازه متوسط و بزرگتر یافت می شوند.از آنجا که آنها هیچ اجزای داخلی ندارند، کمتر مستعد خطا هستند و به ندرت نیاز به تعمیر دارند. به همین دلیل، آنها اغلب در موقعیت های ثابت هستند یا حتی در ساختار محل اجرا قرار گرفته اند.اگر بلندگوهای غیر فعال دارید، گسترش سیستم PA بسیار ساده است. بدین معنی که تا زمانی که تقویت کننده مورد نیاز برای تعداد بلندگوهای مورد استفاده را داشته باشید، می توانید به راحتی بلندگوهای بیشتری را اضافه کنید.
باید مطمئن شوید که بلندگوهای شما با قدرت (وات) و امپدانس (به  اهم) با قدرت آمپلی فایر شما (در صورت استفاده از بلندگوی غیرفعال) مطابقت داشته باشند تا مطمئن شوید حداکثر بهره را از کل سیستم از نظر کیفیت صدا می برید.
همیشه اطمینان حاصل کنید که قدرت آمپلی فایر شما می تواند دو برابر وات بیشتر از بلندگوی شما نیاز داشته باشد. یک آمپر 200 واتی-8 اهمی با بلندگوهای 100 واتی-8 اهمی به خوبی کار می کند. این اطمینان می دهد که قدرت زیادی برای بلندگوها برای عملکرد در سطح مطلوب وجود دارد.

گزینه های میکس

برای بلندگوهای فعال و غیرفعال تعداد کانالهای موجود برای پخش به میکسر بستگی دارد. خروجی صفحه کلید شما به احتمال زیاد استریو (2 کانال) خواهد بود، اما میکسر شما ممکن است 4 تا یا بیشتراز آن کانال ورودی ارائه دهد.

یک میکسر معمولی 2 کاناله که در بلندگوی PA فعال تعبیه شده است

یک میکسر معمولی 2 کاناله که در بلندگوی PA فعال تعبیه شده است

در نظر داشته باشید اگر میکسر در بلندگوی( PA سیستم فعال) تعبیه شده است، ممکن است فقط یک یا دو کانال (ورودی line/XLR  )برای آلات و تجهیزات خود داشته باشید. برای صفحه کلید خود، فقط به دو کانال نیاز دارید (اگر قصد دارید به صورت استریو بروید) یا حتی یک کانال برای سیگنال های مونو کافی است.

تفاوت بین آمپلی فایر و سیستم PA چیست؟

تفاوت بین آمپلی فایر و سیستم PA چیست؟

توجه: در اینجا ما در مورد PA های قابل حمل که برای تقویت پیانو مناسب هستند صحبت می کنیم و در مورد مدل هایی که به طور خاص برای بلندگوها،  سیستم اعلانات فروشگاهاو غیره طراحی شده اند صحبت نمی کنیم.

امروزه تفاوت زیادی در عملکرد بین تقویت کننده های صفحه کلید و PA های قابل حمل پیدا نمی کنید. به ویژه هنگامی که صحبت از سیستم های قدرت بالاتر با توان خروجی بیش از 50 وات می شود. مغازه ها و فروشگاه های موسیقی اغلب اقلام یکسانی را در هر دو دسته تبلیغ می کنند.

یکی از دلایل اصلی الزامات پاسخ فرکانسی مشابه برای PA ها و آمپلی فایرهای پیانو است.

با این وجود، تفاوت هایی وجود دارد که ناشی از اهداف مختلف طرح های مربوطه است.
در حالی که طراحی آمپلی فایرصفحه کلید بر نیازهای نوازنده و تحویل دقیق صدای صفحه کلید (نه لزوماً برای مخاطب) متمرکز است، طراحی PA قابل حمل بر اجرا در یک گروه/ ویا اجرا در سالن های کوچک و ارائه صدای چند ساز به مخاطب متمرکز است.

خلاصه

  1. برای سیستم های وات پایین، آمپلی فایر های صفحه کلید سریعتر تنظیم می شوند و در حین عملکرد راحت تر عمل می کنند.
  2. در همان محدوده قدرت PA معمولاً ارزان تر از آمپر است (به عبارت دیگر شما می توانید ویژگی ها و قدرت بیشتری را با همان قیمت دریافت کنید) 
  3. آمپلی فایرصفحه کلید می توانند برای مکانهای کوچکتر، برای نوازندگان انفرادی و شرایط تمرین مناسب تر باشند.
  4. PA ها می توانند به خوبی برای گروه ها و گروه های کوچک نوازندگان تنظیم شوند و هنگامی که مطمئن نیستید طرح کلی شما برای اجرا چیست.

بهترین آمپلی فایر های صفحه کلید

PEAVEY KB1

PEAVEY KB1

 این تقویت کننده صفحه کلید بسیار مناسب برای تمرین در خانه است . KB1 دارای 20 وات قدرت و 2 کانال با حجم مستقل و کنترل های EQ دو بانده است.برای انواع دیگر اتصالات به آداپتور نیاز دارید زیرا ورودی XLR یا Aux برای میکروفون یا پخش کننده MP3 ندارد.قدرت 20 وات باید برای مصارف خانگی و حتی برای تمرین با خوانندگان و گیتارهای آکوستیک کافی باشد.  با این حال باید گفت، اگر در حال تمرین با یک گروه هستید، این آمپلی فایر ممکن است برای شما مناسب نباشد، به خصوص اگر درامر در گروه داشته باشید.

نمای بالای Peavey KB1

نمای بالای Peavey KB1

BEHRINGER K450FX

Behringer K450FX

 Behringer K450FX یک آمپلی فایر هیولا برای پیانو با قیمت و انعطاف پذیری که ارایه می دهد.

این قدرتمند 45 واتی، 3 کانال با گزینه های حجم مجزا، EQ  گرافیکی اصلی و تعدادی تنظیمات از پیش تنظیم شده ی FX  دارد که می توانید با آن بنوازید. علاوه بر این، این سیستم حتی دارای ورودی CD است.

این واحد به لطف بلندگوی 10 اینچی بوگرا، کیفیت صدای بالایی را نیز تضمین می کند.
به لطف پردازنده دیجیتالی 24 بیتی FX خود که شامل 100 ستینگ از پیش تنظیم شده ی  FX  است-مانند ریورب ها، تاخیرها و تعدیل کننده ها، می توانید هنگام استفاده از پتانسیل خلاقانه این تقویت کننده از خواب خداحافظی کنید.

اتصالات Behringer K450FX

اتصالات Behringer K450FX

ROLAND KC-400

 ROLAND KC-400

سری Roland ‘C’ در بین نوازندگان خیلی مشهور است - JC جزء اصلی دنیای گیتار است. سری KC آنها که به طور خاص برای پیانو طراحی شده است، کیفیت صدا را در مقایسه با محصولات ذکر شده قبلی افزایش داده است.

Roland-C

بهترین سیستم های PA

BEHRINGER EUROPORT PPA500BT

BEHRINGER EUROPORT PPA500BT

Europort PPA500 یک سیستم PA قابل حمل با کیفیت بالا است. این دستگاه شامل 2 بلندگوی غیرفعال و یک کنسول ترکیبی آمپر/وات 500 وات است. کل سیستم را می توان در یک واحد جمع کرد که حمل آن آسان است - وزن آن تنها 44.7 پوند است.

Europort دارای 6 کانال است که تنوع زیادی را ارائه می دهد. از کانالهای 3-4 و 5-6 می توان به عنوان کانالهای استریو یا تک نفره استفاده کرد.این کانالها عبارتند از: دو ورودی XLR/Line در کانالهای 1 و 2. ورودی های خط/RCA برای کانال های 3-6. Europort همچنین دارای اتصال بلوتوث برای هر دستگاهی مانند تبلت ها و تلفن های هوشمند است و سطح عملکردی بیشتری را به سیستم در حال حاضر متنوع اضافه می کند.این دستگاه دارای یک EQ اصلی 5 باندی با فناوری تشخیص بازخورد و همچنین کنترل باس و صدای بلند برای 4 کانال است (کانالهای 3-4 و 5-6 به عنوان کانالهای استریو کنترل می شوند).همچنین شامل بیش از 100 تنظیمات از پیش تنظیم شده جلوه های دیجیتال توسط Klark Teknik با کنترل ارسال مستقل FX بر روی میکسر است.

MACKIE SRM350 V3

MACKIE SRM350 V3

SRM Mackie یکی از بهترین بلندگوهای فعال است که در این محدوده قیمت پیدا خواهید کرد. این سیستم با قدرت 1000 وات (پیک) و صدای تمیز، یک انتخاب فوق العاده برای صفحه کلیدهای مبتدی و با تجربه است. این اسپیکر برای آن دسته از شما که به دنبال یک برنامه plug and play هستند - بدون همه اتصالات و کنترل های فانتزی - مناسب است. دارای 2 ورودی میکروفن/خط با کنترل صدا مستقل و اتصال RCA است که کنترل صدا را با کانال 2 به اشتراک می گذارد.

SRM Mackie

YAMAHA DBR15

YAMAHA DBR15

سری DBR در قسمت پایینی مجموعه بلندگوهای یاماها قرار دارد، اما اجازه ندهید این شما را گول بزند. سری DBR مخصوص افرادی است که به بلندگوی باکیفیت و مقرون به صرفه نیاز دارند-کیفیت سیستم DBR با سری های بالاتر یاماها مانند DXR قابل مقایسه است. دلیل مقرون به صرفه تر بودن آن نسبت به سایر سری های یاماها، کیفیت ساخت آن است. این اسپیکر مانند دیگر بلندگوهای حرفه ای مقاوم نیست، زیرا یاماها از پلاستیک سبک تر و ارزان تر برای مواد بدنه استفاده می کرد.در کنار این، تقویت کننده به اندازه برادران بزرگتر قدرتمند نیست (وات کمتر) - اما خبرهای خوبی وجود دارد. هیچ کدام از این موارد مستقیماً بر کیفیت صدا تأثیر نمی گذارد.
 

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha