انتخاب بهترین هدفون برای پیانوهای دیجیتال

امروزه تقریباً هر پیانو دیجیتالی مجهز به خروجی هدفون است که می توانید یک هدفون را به آن وصل کرده و در هر زمان از شبانه روز بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران ، بنوازید. مهمترین ویژگی پیانوهای دیجیتالی که پیانوهای آکوستیک نمی توانند ارائه دهند همین وجود هدفون است.متأسفانه ، مردم  به جای خرید هدفون های با کیفیت بالا با طراحی راحت و صدایی غنی و دقیق، اغلب از هدفونهای  ارزان قیمت با کیفیت پایین برای پیانوی دیجیتال  خود استفاده می کنند.

انتخاب بهترین هدفون برای پیانوهای دیجیتال

در واقع ، انتخاب هدفونی که بتواند به طور دقیق و طبیعی صدای ساز شما را بازتولید کند ، از انتخاب خود پیانو دیجیتال اهمیت کمتری ندارد.
هدفون مناسب به شما این امکان را می دهد تا کوچکترین تفاوت ها و جزئیات عملکرد خود را بشنوید که شنیدن آنها از طریق بلندگوهای داخلی صفحه کلید تقریبا غیرممکن است.

بهترین هدفون برای پیانوهای دیجیتال کدام است؟ حقیقت این است که هیچ هدفون پیانو "کاملی" وجود ندارد و هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. با این حال ، جنبه های متعددی وجود دارد که یک هدفون را مناسب تر برای پیانوی شما می سازد. که در بخش بعدی به آنها می پردازیم.
زمانی که من دنبال هدفون برای پیانود خود می گشتم کیفیت صدا و راحتی دو فاکتور اصلی بود که مد نظر قرار دادم .

صدا 

هدفونی که صدایی کاملا متعادل با فرکانس یکنواخت را ارائه می دهد ، برای صدای پیانو مناسب ترین است.
باید از خرید هدفون های DJ شامل هدفون های معروف باس مانند Beats ، Sony (خط Extra Bass) اجتناب کرد.

راحتی

اگر مانند من عاشق پیانو هستید (در غیر این صورت احتمالاً  در حا خواندن این مقاله نمی بودید) پس  احتمالاً از هدفون برای  مدت طولانی استفاده خواهید کرد.و می خواهید احساس درد  و یا خستگی نکنید. بنابراین  هدفون های انتخابی در اینجا جهت معرفی به شما از میان هدفون هاییست که حایز فاکتور راحتی جهت استفاده در جلسات تمرینی طولانی هستند.

چه نوع هدفونی را باید جستجو کرد؟

انواع مختلفی از هدفون ها در بازار موجود است که بهترین گزینه برای پیانوهای دیجیتال  هدفون های هستند که در بالای گوش قرار می گیرند  اینها دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم.
دو نوع هدفون روی گوش وجود دارد:

  • هدفون پشت باز
  • هدفون پشت بسته

هرکدام دارای مزایا و معایبیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

هدفون های پشت بسته

هدفون های پشت بسته احتمالاً محبوب ترین و آشنا ترین نوع هدفون است که می توانید آن را در هر فروشگاه لوازم الکترونیکی پیدا کنید.بر خلاف هدفون های پشت باز ، هدفونهای پشت بسته دارای پوسته بیرونی محکمی هستند که اجازه عبور هوا از گوشی ها را نمی دهد.
از نظر صدا ، گوشی های مهر و موم شده باس قوی تر و عمیق تری در مقایسه با گوشی های پشت باز ارائه می دهند.

هدفون پشت بسته

اما مزیت اصلی هدفون های پشت بسته عایق بندی مناسب نویزهاست است.گوشی های  پشت بسته بسیاری از نویزهای بیرونی را مسدود می کنند ، که باعث می شود چنین هدفونی برای استفاده در محیط های پر سر و صدا (سر و صدای تلویزیون در پس زمینه ، بچه ها ، ترافیک و غیره) بسیار مناسب تر باشد. همچنین  استفاده از آنها برای استفاده در دفتر کار و داخل مسیربسیار عالی است ، در حالی که هدفون های پشت باز به ندرت در خارج از خانه استفاده می شوند.
 لازم به ذکر است که هدفون های  پشت بسته نه تنها سر و صدای محیط را مسدود می کند ، بلکه از نفوذ صدا به محیط شما  نیر جلوگیری می کند ، بنابراین دیگران در اتاق می توانند بدون مشکل بخوانند ، تلویزیون تماشا کنند ، استراحت کنند…خوب ، تقریباً بدون مشکل. اما فراموش نکنیم که سر و صدای تولید شده توسط کلیدها نیز ممکن است برای برخی افراد حتی بیشتر از صدای تمرین قطعه جدید آزاردهنده باشد.
اکنون ، بیایید در مورد برخی از معایب هدفون های پشت بسته صحبت کنیم.
 اولا به دلیل کمبود جریان هوا ، هدفون های پشت بسته گرما و رطوبت را به دام می اندازند و بنابراین ، زدن آنها برای مدت طولانی بسیار راحت نیست. پس از چند ساعت استفاده کردن ، ممکن است بخواهید استراحت کنید و اجازه دهید سر و گوش شما استراحت کند.همه هدفون های پشت بسته به یک اندازه ساخته نمی شوند. آنهایی  که گوشی بزرگتر و روکش نرم تری دارند نسبت به سایرین راحت تر هستند ، ولی در این صورت اغلب فشار بیشتری روی سر شما وارد می کنند (احساس تنگ تری) و برای جلسات طولانی به اندازه هدفون های پشت باز راحت نیستند.
ثانیاً  عمق و عرض صدا  در مقایسه با هدفون های پشت باز ، که تمایل به تولید صدای "زنده" بزرگتر دارند ، کوچک تر و کم هوا تر است.
از طرف دیگر ، صدای هدفون های پشت  را چنین توصیف کرد که مانند افکار ما که از درون سر ما می آیند صدای آنها نیز از درون سر ما می آیند و احساس اینکه کسی در اطراف ما می نوازد به ما دست نمی دهد.

هدفون های پشت باز

هدفون های پشت باز کمتر از پشت بسته رایج هستند به دلیل عیب اصلی آن یعنی عدم عایق بندی صدا ، که در بسیاری از موارد می تواند یک مشکل واقعی باشد و باعث شود این نوع هدفون برای همه مناسب نباشد.با این وجود ، بسیاری از نوازندگان و شنوندگان این نوع هدفون را ترجیح می دهند زیرا تمایل دارند صدایی طبیعی تر و صحنه ای صوتی وسیع تری را ارائه دهند و تجربه گوش دادن را لذت بخش تر کنند. دلیل عایق بندی صدای ضعیف هدفون های پشت باز این است که درپوش های گوش آنها دارای دهانه (سوراخ ، دریچه و غیره) است که باعث می شود هوا و صدا از داخل و خارج از گوشی هدفون عبور کرده و خارج شود. 

هدفون پشت باز

در نتیجه ،  شما همه صداهای محیط اطراف را می شنوید ، که گاهی اوقات کمی کاهش می یابد (بستگی به مدل دارد) ، که اگر در محیطی پر سر و صدا زندگی می کنید (همسایه های پر سر و صدا ، سر و صدای زیاد ترافیک ، بچه ها) ممکن است مشکل ایجاد کند. ، و غیره.). در عین حال ، ممکن است یک مزیت نیز باشد زیرا می توانید همه چیز را که در اطراف شما می گذرد بشنوید. اگر بچه های کوچک یا افراد دیگری دارید که باید از آنها مراقبت کنید ، بسیار مفید است. یکی دیگر از اشکالات مهم این است که هدفون های پشت باز مقدار زیادی صدا را به محیط اطراف منتقل می کنند ، به این معنی که دیگران در نزدیکی شما می توانند آن را بشنوند ، به خصوص اگر صدا را زیاد کنید.در عین حال ، هدفون های پشت باز دو مزیت بزرگ دارند.
در مرحله اول ، به دلیل جریان هوا ، گرما و رطوبت اضافی به راحتی از گوشی های هدفون خارج می شود و باعث می شود هدفون های پشت باز برای استفاده طولانی مدت راحت تر باشند. می توانید از آنها ساعت ها بدون خستگی و ناراحتی به معنای واقعی کلمه استفاده کنید (خوب ، من اغلب فراموش می کنم که من اصلا HD599 خود را می پوشم!). 

هدفون

ثانیاً ، هدفون های  پشت باز معمولاً در مقایسه با مدل های پشت بسته ، صدایی وسیع تر و بازتر از هوا ارائه می دهد. احساس می کنید نوازنده هایی در اطراف شما نشسته اند و زنده پخش می کنند ، که باعث می شود صدا طبیعی تر و واقعی تر شود. مطمئناً  از  تجربه ی هدفون های  پشت بسته  که صدا در سر شماست لذت بخش تر است ، به ویژه اگر ما در مورد گوش دادن به موسیقی دستگاهی و کلاسیک صحبت می کنیم.
اکنون که همه مزایا و معایب هر دو نوع هدفون را می دانید ، می توانیم به 5 بهترین هدفون پیانو که در این لیست قرار گرفته اند برویم. ما 18 نامزد احتمالی را آزمایش کرده و پنج برنده را انتخاب کرده ایم که بهترین شرایط را داشته باشند. هدفون ها با پیانو دیجیتالی Kawai ES8 آزمایش شده اند.

5 هدفون برتر برای پیانوهای دیجیتال

ath m40x

dt 880

خرید هدفون پیانوی دیجیتال مدل Dt 880 pro 250 ohms


hd559

shp9500

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

4 کامنت

  1. Avatar

    سلام، من تا به حال تجربه استفاده از هدفون های پشت باز رو نداشتم، میخواستم بدونم بلندی صدایی که از هدفون خارج میشه چقدر هست؟ در صورتی که صدای پیانو هم نسبتا زیاد باشه؟ مثل صدای بعضی هندزفری هاست که صدا ازشون خارج میشه؟ یا بیشتره ؟
    و اینکه به غیر از گوش دادن به موسیقی، برای تمرین پیانو هم تفاوت زنده بودن صدا نسبت پشت بسته ها‌ زیاده؟ در حدی که برای تمرین هم فرد هدفون پشت باز رو ترجیح بده ؟

    Avatar
    فاطمه1401/04/28 16:5

    هدفن بدون سیم و یا هندزفری چگونه به پینو دیجیتال وصل میشود؟

    Avatar

    سلام خسته نباشید یک سوال داشتم. هدفونی که کارخانه همراه پیانو ارسال میکنه را میشه برای کار های دیگه هم استفاده کرد یا فقط باید به پیانو وصل بشه؟

    Avatar
    محمدرضا طهرانی 1402/12/13 22:56

    درود بر شما ، دنبال یک هدفون مناسب برای پسانو دیجیتال می‌گردم ، با قیمت مناسب ممنونم

ارسال کامنت

captcha