تفاوت بین یاماها Clavinova CLP-735 و CLP-745 در چیست؟

Yamaha CLP735 و CLP745 دو مدل اول از جدیدترین سری پیانوهای دیجیتالی Clavinova هستند. هر دوی آنها از نظر بصری اگر نگوییم یکسان هستند بسیار شبیه هستند، و روی کاغذ از نظر ظاهری کاملاً یکسان به نظر می رسند. همانطور که انتظار دارید، چند تفاوت مهم بین آنها وجود دارد که شکاف قیمت بین آنها را توجیه می کند.

هر دو پیانو شامل اصلاحات بزرگیست است که یاماها در سری 700  خود انجام داده است، مانند نمونه گیری مجدد CFX و صداهای پیانوی کنسرت Bosendorfer که از فناوری نمونه گیری جدید استفاده می کنند. نمونه ها همچنین به طور خاص برای سیستم بلندگو در هر مدل صدا داده می شوند که منجر به صدایی واضح تر و مشخص تر می شود. همچنین پیشرفت هایی در VRM (مدلسازی رزونانس مجازی که این عامل خلق صداهای فیزیکی ایجاد شده توسط پیانو آکوستیک برای تجربه نوازندگی بهتر است ) صورت گرفته است، یک EQ سه باند اضافه شده است بنابراین شما کنترل بیشتری بر صدای خود دارید ، و پیشرفت هایی نیز دربهبود عملکرد کیبورد صورت گرفت است. در حالی که CLP735 و CLP745 از هر نظر به هم شبیه هستند  مااکنون قرار است به ویژگیهایی در آنها توجه می کنیم که آنها را از هم متمایز می سازد سعی بر آنست به شما کمک کنیم بفهمید کدام یک برای شما مناسب تر است.

Yamaha-CLP-735

عملکرد (احساس)

مسلماً مهمترین چیز در مورد پیانو آکوستیک، عملکرد صفحه کلید  یعنی  احساس فیزیکی کلیدها و نحوه فشار دادن آنها به پایین و بازگشت آنها به موقعیت اولیه است. این نقطه تماس بین نوازنده و ساز است یک عملکرد کلیدی خوب به پیانیست اجازه می دهد تا با بیان و احساسات بیشتری بنوازد و برعکس. همچنین، اگر کسی در حال گذراندن دوره های پیانو است، احتمالاً کلاسها را با استفاده ازپیانو آکوستیک می گذراند (برخی از امتحانات حتی ممکن است روی یک پیانو گرند برگزار شوند) ، بنابراین عملکرد کلیدی معتبر برای انتقال بین تمرین در خانه  و کلاس درس بسیار حایز اهمیت است. قابلیت  GrandTouch  توسط یاماها  در سری قبلی پیانوهای دیجیتال یعنی  CLP600 معرفی شد  که نتیجه ی آن  بسیار ثمربخش و واقع بینانه بود. که این  نتیجه آنها را برآن  داشت تا این قابلیت را در سری 700 Clavinovas نیز ادامه دهند. CLP735 و CLP745 هر دو دارای  GrandTouch-S هستند که وزن کلید ها در آنها مانند یک پیانوی آکوستیک است و و سبب ایجاد حسی واقعی و پاسخگو شبیه آنچه در پیانوی اکوستیک هست،  می شود اما یک تفاوت مهم وجود دارد - CLP745 دارای کلیدهای چوبی سفید است (کلید های در 735 از جنس  پلاستیک ساخته شده اند). این بدان معناست که عملکرد کیبورد بیشتر شبیه به پیانو آکوستیک شده است، و وزن دقیق تر کلید ها باعث ایجاد پویایی بیشتر هنگام نواختن می شود ، که به نوبه خود، امکان بیان بیشتر هنگام نواختن را فراهم می کند (برای کلاسهای بعدی مفید است).

بلندگوها (صدا)

سیستم بلندگو در CLP745 قدرتمندتر از CLP735 است، به این معنی که  صدای پر قدرت تری دریافت کنید که برای فضاهای بزرگتر ایده آل تر است. همچنین CLP745 چهار بلندگو دارد، به جای دوبلندگو، بنابراین صدا را نیز بهتر پخش می کند. سیستم بلندگوی بهتر و قوی تر همچنین به این معنی است که وضوح بیشتری در میزان صدای پایین خواهید داشت.

بلوتوث (امکانات)

هر دو پیانو از نظر ویژگی و امکانات  نسبتاً یکسان هستند، اگرچه CLP745 دارای  امکانات بیشتری مانند بلوتوث و قابلیت پخش  (audio وMIDI) است. با لینک کردن تلفن هوشمند و یا تبلت خود با پیانو، می توانید از CLP745 برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.  برای این منظور شما می توانید از بلندگوهای فوق العاده ی  موجود در پیانو نیز به عنوان یک سیستم صوتی شگفت انگیز خانگی استفاده کنید.! وجود  بلوتوث  در CLP745 همچنین برای مبتدیان می تواند بسیارمفید باشد. می توانید با نصب برنامه رایگان Smart Pianist به بسیاری از امکانات یادگیری دسترسی پیدا کنید. یا موزیک دلخواه موجود در تبلت خود را از طریق بلندگوهای 745 پخش کنید،  برنامه  YouTube را باز کنید و هزاران ویدیوی مبتنی بر پیانو در آنجا را پخش کنید.

Yamaha-CLP-745 2

نتیجه گیری

سه تفاوت مهم بین Yamaha CLP735 و CLP745 وجود دارد.

  1. CLP745 دارای سیستم بلندگوی بزرگتر و قوی تری است که امکان تولید صدای بلندتر را به نوازنده می دهد.  همچنین کلیدهای سفید آن نیز از چوب ساخته شده اند، در حالی که در CLP735 این کلید ها از پلاستیک ساخته شده اند. لازم به ذکر است کلیدهای چوبی  احساس  پیانو را بهبود  بهبود می بخشند.
  2. 745 همچنین دارای قابلیت اتصال بلوتوث است که به شما  این امکان  را می دهد Audio و MIDI را به صورت بی سیم منتقل کنید که اگر می خواهید از تبلت و اپ های مختلف و ... برای یادگیری استفاده کنید، 745انتخاب بهتری است.
  3. همانطور که در بالا ذکر شد 745همچنین دارای یک سیستم صوتی چشمگیر برای پخش موسیقی می باشد با این حال، هر دو پیانو انتخاب های خوبی برای مبتدیان و نوازندگان سطح متوسطی می باشند، که به صورت آکادمیک یا فقط برای سرگرمی در حال یادگیری پیانو هستند.
پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha