در این بررسی Yamaha Arius YDP-165، آخرین محصول اضافه شده به مجموعه محبوب Arius را مورد بحث قرار می دهیم. سری پیانو های دیجیتال یاماها Arius تعدادی از بهترین پیانو های مبتدی تا متوسط را تولید کرده است. YDP-165 جانشین YDP-164 است، بنابراین در مورد تفاوت بین این دو و اینکه کدام گزینه برای خریداران بالقوه بهتر است صحبت خواهیم کرد.

بررسی پیانو یاماها YDP-165

YDP-165 دارای برخی از ویژگی های برجسته است که می توانید از طریق این بررسی در مورد آنها بدانید.  YDP-165 صدایی رده بالا را ارائه می دهد. اگر در محدوده قیمت متوسط خرید می کنید، YDP-165 یکی از بهترین گزینه های موجود است.

کیفیت صدا پیانو یاماها مدل YDP-165

 Yamaha YDP-165 دارای 10 صدای از پیش تنظیم شده است، مانند مدل قبلی خود (YDP-164). همچنین این مدل مانند مدل قبلی خویش دارای سمپل صدای پیانوی گرند کنسرت CFX می باشد. اگرچه روی کاغذ تفاوتی بین صدای مدل قدیمی و جدید وجود ندارد، اما صدای YDP-165 Yamaha با آن صدای پر جنب و جوش و روشن، عمق بیشتری دارد. وقتی موتور صدای یکسانی را در پیانو های دیجیتالی می بینید معمولاً سازنده ها  در مدل های جدیدتر اصلاحات و پیشرفتهایی را ایجاد می کنند، چه در قدرت پردازش یا مجموعه های سمپل و غیره.

بنابراین، نمیتوانیم بگوییم که صدای YDP-165 سالهای نوری جلوتر از YDP-164 است، اما YDP-165 صدایی را که قبلاً نیز عالی بود واقعی تر و اصیل تر کرده است. صداهای دیگر آنبورد شامل پیانو الکتریک، ارگ، ویبرافون است.
YDP-165 دارای حداکثر پلی فونی 192 نت است که برای نوازندگان متوسط کافی است. 

بلند گوهای داخلی

کیفیت صدای  Yamaha YDP-165

به نظر نمیرسد که YDP-165 نسبت به مدل قدیمی تغییری در این زمینه داشته باشد. یاماها آن را با همان جفت بلند گوی 4.7 اینچی با آمپلی فایر های دوگانه 20 وات عرضه می کند. در مجموع 40 وات به اندازه اکثر پیانو های دیجیتال قدرتمند است، به خصوص در محدوده قیمتی مشابه. با توجه به اینکه رایجترین استفاده از این مدل ها برای تمرین یا اجرای خانگی است، بیش از اندازه کافی ارزیابی می شود. اگر میخواهید آن را در جای دیگری امتحان کنید، میتواند برای یک رسیتال یا تمرین در اتاق متوسط کافی باشد، اما نه برای اجرای معمولی.

جهت خرید پیانو یاماها مدل YDP-165 به این صفحه مراجعه کنید

احساس صفحه کلید

کیبورد YDP-164

باز هم، روی کاغذ، ما چیزی داریم که به نظر می رسد مشابه YDP-164 باشد. با این حال، به نظر می رسد صفحه کلید GH3 یاماها بیشتر از قبل اصلاح شده است. دارای 88 کلید اکشن چکشی درجه بندی شده است، به این معنی که از باس تا تریبل سبک تر می شوند. مهمترین جنبه های این نوع صفحه کلید این است که  وزن سنگین ترین (پایین ترین کلید) دقیق است و درجه بندی به سمت سبک ترین کلید دقیق است. یاماها، در برخی سازها، با کلیدهای سنگین تر از حد معمولی کار می کند، اما سری آریوس همیشه به وزن یک پیانو آکوستیک وفادار بوده است. در این حالت، YDP-165 احساس بسیار خوبی دارد و به نوازنده این احساس را می دهد که طیف کاملی از پویایی و بیان را در نوک انگشتان خود دارد. همچنین دارای صفحه کلیدهای مصنوعی از جنس آبنوس و عاج است که عالی به نظر می رسد، احساس را اصیل تر می کند و رطوبت را جذب می کند تا از لیز خوردن جلوگیری کند. خیلی خوبه واقعاً.

امکانات پیانو دیجیتال آریوس YDP-165

در اینجا ویژگی های اصلی پیانو دیجیتال آریوس YDP-165 آورده شده است:

Intelligent Acoustic Control

این ویژگی هوشمند به طور خودکار EQ سیستم بلندگو را تنظیم می کند تا صدایی شفاف را در هر حجمی تضمین کند.

Smart Pianist app

اپلیکیشن smart pianist

برنامه پیانیست هوشمند یاماها یکی از تعاملی ترین برنامه ها است. این به شما امکان می دهد عملکردهای پیانو را از راه دور کنترل کنید، آهنگ های مورد علاقه خود را یاد بگیرید و طیف گسترده ای از محتوای آموزشی را ارائه می دهد.

آهنگ های دمو و تمرین های آموزشی

هر نوازنده ایی این قابلیت را دلیلی برای خرید یا عدم خرید نخواهد دید. اما، بی شک این قابلیت برای مبتدیان بسیار با ارزش است. YDP-165 دارای 353 آهنگ داخلی، 50 آهنگ پیانو کلاسیک و مهمتر از همه، 303 درس تمرینی است.

کنترل نیمه دمپر

هنگامی که از پدال sustain  روی یک پیانوی آکوستیک استفاده می کنید، میزان sustain بر اساس میزان فشار دادن پدال تعیین می شود. ایده این است که شما به جای روشن یا خاموش کردن، کنترل کاملی بر سطوح حفظ کنید، این همان چیزی است که با برخی از پیانو های دیجیتال به دست می آورید. YDP-165 از عملکرد نیم پدال پشتیبانی می کند که به شما کنترل بیشتری بر نواختن می دهد و عادات خوبی را برای نواختن پیانو آکوستیک ترویج می کند.

ضبط داخلی

با Yamaha YDP-165 شما می توانید 2 آهنگ داخلی را ضبط کنید. ویژگی است که برای نوازندگان بسیار مفید می باشد.

حالت های نوازندگی

دو حالت نوازندگی (به جز حالت معمولی) وجود دارد: حالت Duo و حالت Dual.

حالت Duo صفحه کلید را به دو ناحیه یکسان تقسیم میکند و آن را برای تمرین دانش‌ آموز/معلم عالی میکند.

حالت Dual به شما امکان می دهد دو صدا را در کنار هم قرار دهید، که وقتی می خواهید پیانو و یک ساز سیمی را برای تصنیف های قدرتمند ترکیب کنید، همیشه مفید است.

راحتی استفاده پیانو یاماها YDP-165

یکی از چیزهای مهم در مورد همه پیانو های Arius این است که آنها فوق العاده کاربر پسند هستند. آنها معمولاً حجم زیادی از صداها یا عملکرد ها برای پیمایش ندارند، بنابراین کنترل ها حداقل هستند و به خوبی در انتهای صفحه کلید قرار می گیرند. جای قرارگیری کنترل ها ظاهر پیانویی واقعی تری را برای ساز حفظ می کند. زیاد بودن دکمه های کنترل علاوه بر خراب کردن ظاهر پیانو، میتوانند یک پیانوی دیجیتال را برای مبتدیان، به ویژه بچه‌ های کوچکتر، ترسناک یا گیج کننده جلوه دهند.

yamaha-arius-ydp-165
YDP-165 پیانویی است که هر کاربری باید بتواند پس از چند بار نواختن به راحتی نحوه ه استفاده از آن را یاد بگیرد. اگر فکر کنیم که تمرین خانگی استفاده اصلی است، YDP-165 بسیار ایده آل است. اما، فراتر از تمرین، صدا به قدری خوب است که می تواند برای ضبط خانگی عالی باشد، زیرا نوازندگان به به راحتی می توانند  به ساخت موسیقی و DAW خود بپردازند.

جهت خرید پیانو یاماها مدل YDP-165 به این صفحه مراجعه کنید

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت

صفحه کلیدهای Ariusهمیشه زیبا به نظر میرسند 

YDP-165 Yamaha با یک پایه/کابینت محکم و خوش ساخت عرضه می شود که مناسب فضای خانه ی شماست این مدل همچنین در رنگ های از جمله رزوود و گردویی سیاه عرضه میشود. ما تحت تاثیر احساس (مقاومت) پدال ها قرار گرفتیم که اغلب در پیانو های دیجیتال نادیده گرفته می شود. همچنین پیانو با یک صندلی دوست داشتنی که مارک یاماها روی آن حک شده است، عرضه می شود.

اتصالات

از آنجایی که YDP-165 جز پیانو های رده بلای خط تولیدی Arius است دیدن برخی خروجی های صوتی اختصاصی در آن عالی است. YDP-165 دارای دو خروجی هد فون است که در صورت نیاز به ورود به سیستم PA می توانید از آنها استفاده کنید. آنها همچنین برای تمرین بی صدا در حالت Duo عالی هستند. همچنین خروجی MIDI از طریق USB (نوع-B)  نیز وجود دارد.

همه چیز در مورد پیانو یاماها مدل YDP-165

در ویدئو زیر با مشخصات و ویژگی های منحصر بفرد پیانو یاماها مدل YDP-165 آشنا خواهید شد

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha