آیا Yamaha YDP-164 ارزش اضافی بیشتری نسبت به YDP-144 دارد؟

بررسی Yamaha YDP-164

یاماها در زمینه سازهای موسیقی ، اعم از آکوستیک یا همتای دیجیتالی آنها ، همیشه در صدر بازار بوده است.خطوط پیانوی دیجیتالی آنها از زمان معرفی آنها در اواخر دهه 1980 پرفروش بوده است.همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، فناوری پشت هر محصول جدید  نسبت به همتای قبلی آن به روز رسانی شده است.
 

yamaha arius

پیانوهای دیجیتال سری YDP (که سری Arius نیز نامیده می شود) پاسخ یاماها برای مبتدیان و نوازندگان سطح میانی است که می خواهند یک ساز خوب با تمام ویژگی های مورد نیاز خود داشته باشند.

در اوایل سال 2019 ، یاماها خط  تولید YDP  خود را با مدلهای جدید ، از جمله YDP-144 ، YDP-164 و YDP-S54 (ورژن ظریف و مدرن YDP-164) آپدیت کرد و آنها را جایگزین YDP-143 ، YDP-163 و YDP-S52 قبلی کرد.

این به روز رسانی ها با بازسازی موتور صدا ی پیانوها و برخی تغییرات کوچک دیگر  همراه شد که سبب بهبود کیفیت کلی این محصولات شد. آیا یاماها YDP-164 ارزش خرید دارد؟ مقایسه آن با رقبا چگونه است؟ آیا ارزش افزوده ای بیش از YDP-144 دارد؟در این بررسی ، ما این سوالات را با جزئیات پوشش می دهیم و تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید آگاهانه را در اختیار شما قرار می دهیم.

مشخصات یاماها YDP-164

  • صفحه کلید :88 کلیدی با وزن کامل با کلیدهای شبیه سازی شده عاج و آبنوس
  •  نوع کلاویه: Graded Hammer 3 (GH3)
  • حساسیت لمسی: (سخت ، متوسط ، نرم ، ثابت)
  • صدا: YAMAHA CFX Grand
  • پلی فونی: 192 نت
  • تعداد صدا: 10(3 پیانو)
  • 50 آهنگ پیانو از پیش تعیین شده + 10 آهنگ  دمو
  • حالت ها: Duo ، Dual
  • ضبط صدا  2 ترک
  • کنترل صوتی هوشمند ، بهینه ساز استریوفونیک ، بهینه ساز صوتی
  • 20W + 20W (2 x 12cm):بلند گوها
  • اتصالات: USB /هدفون 
  • وزن:  42کیلوگرم (92 پوند. 10 اونس)
  • تاریخ تولید: مارس 2019

خرید محصول Yamaha YDP-164

طرح

اگر با YDP-163 آشنا هستید ، با YDP-164 احساس می کنید که در خانه هستید. طراحی آن از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده است و من آین نکته را یک مزیت می دانم برای این مدل.

YDP-164-1

همانطور که از پیانوهای دیجیتالی انتظار می رود ، شما یک صفحه کلید  88 کلیدی و با اندازه کامل دریافت می کنید و این شامل یک جفت بلندگوی استریو است که در شاسی پیانو تعبیه شده است.کیفیتی ایده ال برای استفاده و تمرین خانگی.

وزن YDP-164  حدودا 92.6 پوند (42 کیلوگرم) است که به نظر سنگین  می رسد ، اما کاملاً با سایر پیانوهای دیجیتالی که دارای پایه و بلندگوهای کابینتی هستند مطابقت دارد.از نظر اندازه ، ابعاد” x 16.6” x 33.4 53.4 (عرض  عمق ارتفاع) است. YDP-164 برای مصارف خانگی طراحی شده است. اگر به دنبال پیانو دیجیتالی برای استفاده روی صحنه هستید ، توصیه می کنم در جای دیگری جستجو کنید.
 YDP-164 محکم است و می تواند سالها برای شما کار کنداگرچه با طراحی ظریف تر و قابل حمل صفحه کلیدهای دیگر مقایسه نمی شود ، اما هنوز به اندازه کافی ظریف است و می تواند بدون دردسر زیاد در اکثر اتاق های آپارتمان جا بگیرد.با این حال ، من توصیه نمی کنم این کار را به تنهایی انجام دهید.

وزنارتفاععمقپهناکلید هامدل
38 کیلوگرم3216.653.488Yamaha YDP-144
42 کیلو گرم33.416.653.488Yamaha YDP-164
37کیلو گرم3216.653.488Yamaha YDP-103

از نظر فنی ، بدنه YDP-164 از تخته خرده چوب ساخته شده است ، اما سطح و تراکم آن باعث می شود که محکم به نظر برسد.

پوشش مات همچنین YDP-164 را در برابر اثر انگشت مقاوم می کند ، که این برای افرادی که  دارای کف دست عرقی هستند اخبار دلگرم کننده ای است.
YDP-164 در 4 رنگ مختلف وجود دارد: مشکی ، سفید ، روز وود و رنگ خاکستری سفید منحصر به فرد که معمولاً یافت نمی شود.

رنگ بندی YDP-16

من شخصاً طرفدار رنگ روزوود هستم ، اگرچه همه آنها فوق االعاده به نظر می رسند و شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام را بیشتر دوست دارید.

توجه: در ایالات متحده ، فقط رنگهای مشکی و روزوود برای YDP-164 موجود است.

YDP-164 دارای یک سیستم سه پدال (سافت ، سوستنوتو و دمپر) است که درست در بدنه تعبیه شده است. پدال ها فلزی محکم هستند و هنگام نوازندگی احساس بسیار خوبی دارند.پدال دمپر همچنین از نیم پدال پشتیبانی می کند ، به این معنی که به نواختن واقع بینانه تری دسترسی خواهید داشت. چیز زیادی برای گفتن در مورد پدال  وجود ندارد - همه آنها عالی هستند.

پدال YDP-164

به یاد داشته باشید که در هنگام مونتاژ آنها را به جک پدال وصل کنید.


کیبورد

در هنگام خرید پیانو دیجتال  باید توجه خاصی به طراحی بیرونی پیانو داشته باشید اما مطمئناً ظاهر تنها جنبه ای نیست که باید مورد توجه قرار گیرد. نکته اصلی که هنگام انتخاب پیانو ، دیجیتال یا آکوستیک باید به آن توجه کنید ، صفحه کلید است.

کیبورد YDP-164

قیمت YDP-164 در محدوده ای پیانوهای متوسط است اما عملکرد آن شمارا نامید نمی سازد.

YDP-164 دارای صفحه کلید GH3 یاماها است ، همان صفحه کلیدی که در YDP-163 استفاده می شد با این تفاوت که صفحه کلید YDP-164 دارای کلیدهای مشکی مصنوعی سیاه و سفید آبنوس است در حالیکه YDP-163 دارای کلیدهای سیاه مات بود.

YDP-164-gh3 

این یک ارتقاء قابل توجه هست که یاماها در عملکرد صفحه کلید YDP-164  انجام داده است و یکی از دلایل اصلی این که چرا باید YDP-164 را به نسبت YDP-144 بیشتر مورد تحسین قرارداد ، همین عملکرد صفحه کلید است.

کلیدهای YDP-164 در اندازه کامل و وزن هستند و به خوبی می توانند حس یک پیانو آکوستیک واقعی را شبیه سازی کنند.

"GH" در نام GH3 مخفف کلمه "graded hammer" است ، به این معنی که کلیدهای انتهای پایین صفحه کلید نسبت به کلیدهای بالاتری لمس سنگین تری دارند و تجربه نوازندگی واقع بینانه تری را ارائه می دهند. 

صفحه کلید YDP

در مورد حساسیت لمسی ، 4 گزینه مختلف از پیش تعیین شده وجود دارد: نرم ، متوسط ، سخت و خاموش.(  soft, medium, hard ،off)

تنظیمات مربوط  medium  نزدیکترین احساس را به یک پیانو اکوستیک ارائه می دهد و به طرز شگفت انگیزی واقع بینانه است.

تنظیمات مربوط به soft به تمرین کنترل داینامیک کمک می کند و تنظیمات مربوط به hard به شما کمک می کند قدرت  ضربه و سرعت نواختن را تمرین کنید.
کلیدهای GH3 پلاستیکی هستند ، اما مانند کلیدهای عاج و آبنوس ساخته شده اند  می توانید اطمینان داشته یاشید که  که انگشتان شما در هنگام نواختن نمی لغزند.

کلیدها از طریق پیکربندی ویژه 3 سنسوری (که نام GH3 از آن گرفته شده است) به واقع گرایی خود می رسند که رفتار صفحه کلید را حس کرده و تفسیر می کند تا تجربه نواختن پیانو واقعی را تکرار کند.
این امر به ویژه هنگام نواختن یک نت به صورت متوالی قابل توجه است و اینجاست که سنسورها نهایت واقع گرایی را به کاربر پیانو القا می کنند گویی که با یک پیانو اکوستیک می نوازد. 

YDP-164

صدا

موفقیت یاماها در صنعت موسیقی مطمئناً تصادفی  نبوده است. فلسفه یاماها برای سازهای آکوستیک رسیدن به بالاترین کیفیت صدای ممکن بوده است.نسل قبلی YDP-163 از موتور صوتی Pure CF یاماها استفاده می کرد ، که در زمان خود یک پیشرفت خارق العاده بود ، اما  این موتور صوتی به آرامی توسط رقبای خود پیشی گرفت.

YDP-164-4

با بروزرسانی خط تولید سری YDP ، یاماها نمونه برداری از صدای پیانوی کنسرت فوقالعاده ی خود معروف به  CFX خدار این سری  پیاده کرد لازم به ذکر است که این صدای پیانوی کنسرت ،قبلاً مشخصه پیانوهای دیجیتالی سری CLP بود.داشتن صدای پیانوهای گران قیمت سریCLP  در سری مقرون به صرفه ی  YDP یک معامله فوق العاده است.
صدای پیانوی گرند  CFX به دلیل طنین  فوق العاده و شکوه و عظمت درخشانش  بسیار معروف است. بسیاری CFX را یکی از بزرگترین پیانوهای  عصر مدرن می دانند.
YDP-164 دارای صداهای دقیق مشابه YDP-144 است ، بنابراین به سختی می توانید هیچ تفاوتی در این بخش پیدا کنید.
بکار گیری صدای CFX فقظ به ضربه زدن چکش به سیم ها محدود نمی شود. یاماها همچنین از ظرافت های یک پیانو واقعی نمونه برداری کرده است. این شامل رزونانس دمپر ، رزونانس کلید خاموش و رزونانس سیم است.

این جزئیات برای تقویت بیشتر عامل واقع گرایی  YDP-164 ترکیب شده اند و بخشی از مدل قبلی YDP-163 نبودند ، بنابراین گنجاندن آنها مطمئناً  با استقبال کاربران روبرو می شود.

لازم به ذکر است همان صداها در YDP-144 نیز موجود بودند ، اما YDP-164 دارای یک ویژگی اضافی است که به عنوان "انتشار روان" شناخته می شود.

صداها در YDP-144

در مورد این قابلیت ذکر این نکته کافیست که  ، این حالت تداخل بین نمونه ها را کنترل می کند و هنگام رها کردن هر کلید تفاوت ظریف و تقریباً محسوسی ایجاد می کند. این یک امتیاز جزئی است ، اما هر چیزی که صدا را بهبود بخشد ، قطعاً خوش آیند است.

خرید محصول Yamaha YDP-164

پلی فونی

YDP-164 دارای 192 نت چند صدایی است که برای پوشش هر آهنگ در هر ژانری کافی است. برخی از پیانوها و صفحه کلیدهای دیجیتالی از قطع نمونه در حین پخش رنج می برند و تعداد بالای چندصدایی از این مشکل جلوگیری می کند.

چند صدایی YDP-103

بلندگوها

Yamaha YDP-164 دارای دو بلندگوی تقویت شده 20 واتی است که بسیار قدرتمند هستند و همچنین صدای استریو گسترده ای را ارائه می دهند.قدرت  این بلندگوها فقط مربوط به ارائه حجم بیشتر صدا نیست بلکه این بلندگوها ارایه دهنده ی صدایی واضح و تمیز نیز هستند. 

YDP-164-speakers

بلندگوها رو به پایین هستند ، اما به وضوح بهینه شده اند که با وجود بازتاب صدا ، صدای مناسبی دارند

همچنین دریچه های باریک بلندگوها در کل صفحه کلید (درست بالای کلیدها) وجود دارد که به شما اجازه می دهد صدای تولید شده از بلندگوها را از قسمت های مختلف دستگاه بشنوید که این باعث می شودصدا را واقعی تر و همه جانبه تری بشنوید. صدای YDP-164  قابل مقایسه با پیانو سری CLP است که من در خانه یکی ازآنها را دارم ، با  اندکی کاهش در فرکانس های سطح پایین و "قدرت صدا" (احتمالاً به دلیل اندازه کوچک کابینت). بلندگوها  دارای یک صدای فوق العاده هستند و قادر به بازسازی وزن هارمونیکی که با پیانو واقعی ارائه می شود هستند.
وقتی حجم صدای پیانو را امتحان کردم ، متوجه هیچگونه واپیچیدگی صدا نشدم ، که این YDP-164  را به یک انتخاب معتبر برای استفاده در مکانهای بزرگتر تبدیل می کند.

به یاد داشته باشید که صدای  زیاد ممکن است باعث آسیب شنوایی شود (و همسایگان شما را نیز آزار دهد).

امکانات

کیفیت صدا قطعاً از طریق به روزرسانی خط YDP افزایش یافته است ، اما به طور کلی YDP-164  دارای همان ویژگی های قبلی YDP-163 است.

حالت ها

YDP-164 دارای 2 حالت است ، حالت Layer و حالت Duo.

حالت Layer به شما امکان می دهد 2 صدا را همزمان پخش کنید ، با هر فشار کلید دو صدا را همزمان فعال می کند. این استاندارد در اکثر صفحه کلیدها و پیانوهای دیجیتالی وجود دارد و YDP-164 نیز از بقیه مستثنی نیست.

حالت Layer

حالت Duo به دو نوازنده مختلف اجازه می دهد که یک ساز را بنوازند ، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست. این یک ویژگی عالی برای درس های پیانو است ، جایی که معلم می تواند در کنار دانش آموز پیانو بنوازد و آموزش دهد. 

حالت Duo

در حالت duo، عملکرد پدال نیز تغییر می کند ، با پدال های softو دمپر هر کدام در یک طرف و پدال سوستنوتو در دو طرف به طور همزمان استفاده می شود.میزان صدای هر طرف در حالت duo را می توان به صورت جداگانه تنظیم کرد.متاسفانه ، YDP-164 مجهز به حالت Split نیست ، که به شما امکان می دهد دو صدای مختلف را در دو انتهای صفحه کلید پخش کنید.

ضبط و پخش آهنگ 

YDP-164 دارای 10 آهنگ دمو صوتی و 50 قطعه کلاسیک است. همچنین می توانید آهنگ های خود را با استفاده از دکمه ضبط موجود در سمت چپ کلیدها ضبط کنید.

ضبط و پخش آهنگ YDP

در هر آهنگ می توانید تا دو قسمت ضبط کنید. این امر به ویژه هنگامی مفید است که می خواهید قسمت های چپ یا راست فردی را برای تمرین ضبط کنید. حتی می توانید قطعات ضبط شده را با استفاده از ترکیب کلیدها خاموش کنید.
از آنجا که ما در اینجا فقط MIDI را ضبط می کنیم بر خلاف audio ، شما می توانید پس از اتمام ضبط صدا ، میزان صدا ، عمق طنین ، رزونانس دمپر ، سرعت و طنین را تغییر دهید ، که بسیار راحت است.

mdi format

می توانید آهنگ های خود را به عنوان فایل MIDI در رایانه یا برنامه دیگر ذخیره کنید.

اتصالات

گزینه های اتصال به YDP-164 زیاد نیست اما این مسئله مهمی نیست ، زیرا  این یک پیانوی خانگیست تا یک پیانوی صحنه  با این حال ، همه موارد ضروری گنجانده شده است.
دو جک استریو 4/1 اینچی دریافت می کنید که برای هدفون طراحی شده اند. با این حال ، در صورت نیاز به اتصال کلیدها به یک تقویت کننده خارجی ، از این خروجی ها می توانید به عنوان خط خروجی استفاده کنید.

حتی می توانید از آنها برای ضبط صدای بزرگ کنسرت CFX از طریق رابط صوتی خود به صورت استریو استفاده کنید.

همچنین یک پورت USB زیر پیانو وجود دارد که به شما امکان می دهد YDP-164 را به دستگاه های پشتیبانی شده متصل کرده و از آن به عنوان کنترلر MIDI استفاده کنید.
توجه داشته باشید که برای اتصال به دستگاه iOS ، باید از آداپتور Lightning-to-USB Camera یا آداپتور MIDI بی سیم یاماها استفاده کنید.

اتصالات YDP-103

گزینه بی سیم ممکن است کمتر دست و پا گیر باشد ، اما ممکن است کمی کند عمل کند

اپلیکیشن smart pianist

اپلیکیشن اسمارت پیانیست Yamaha YDP-164

برنامه Smart Pianist واقعاً تجربه کلی نوازندگی YDP-164 را ساده می کند.

این برنامه در iOS موجود است (نسخه Android در ژوئن 2019 منتشر می شود) و از تلفن و تبلت به طور یکسان پشتیبانی می کند.

برنامه Smart Pianist به شما امکان می دهد پارامترها را تغییر دهید و صفحه کلید را از طریق یک رابط کاربری گرافیکی خوب طراحی کنید.

 و این بسیار بهتر از تجربه ای است که از کنترل های دست و پا گیر که قبلاً در مورد آن صحبت کردم ، به دست می آورید.

به عنوان مثال ، می توانید صدای انتخاب شده فعلی را با چند فشار تغییر دهید. می توانید سرعت مترونوم را با ورودی صفحه کلید عددی به جای شماره گیری با فشارهای کلید تنظیم کنید

اپلیکیشن smart pianist

شما حتی می توانید نمرات را مشاهده کرده و با پدال ورق بزنید. این برنامه نواختن YDP-164 را به جای تجربه ای که با کنترل های بد مخدوش می شود ، به یک تجربه عالی تبدیل می کند.

تجهیزات جانبی

Yamaha YDP-164 با لوازم جانبی زیر ارائه می شود:

  • کتاب موسیقی با 50 آهنگ کلاسیک
  • آداپتور برق AC
  • کتابچه راهنمای مالک
  • راهنمای عملکرد سریع
  • نیمکت (در برخی مناطق)

البته پیچ های مورد نیاز برای مونتاژ نیز در جعبه وجود دارد و این تقریباً همه چیزهایی است که برای شروع نوازندگی بلافاصله پس از جمع آوری YDP-164 به آن نیاز دارید.

هدفون

هنگامی که می خواهید در خلوت تمرین کنید و فقط بر نواختن خود تمرکز کنید و مزاحم دیگران نشوید هدفون بسیار مفید است ، 
علاوه بر این ، یک هدفون خوب در مقایسه با بلندگوهای داخلی صدای واضح تر و دقیق تری را ارائه می دهد.

برای یادگیری نحوه انتخاب بهترین هدفون برای پیانو دیجیتال خود ، این راهنما را بررسی کنید.

نتیجه گیری

YDP-164 یک پیانو دیجیتالی عالی است ، با صداهای خوب و صفحه کلید عالی.و بصورت کلی پیانوهای دیجیتالی سری YDP ارزش توجه و خرید را دارند.صدای پیانوی  CFX  در YDP-164 جدید و  چشمگیر است و بلندگوها و تقویت کننده های قدرتمند واقعاً به درخشش آن کمک می کنند.  صدای YDP-164 بسیار با کیفیت و فوق العاده است و اگر به دنبال آن هستید ، قطعاً ارزش توجه دارد.عملکرد صفحه کلید GH3 درجه یک و ارتقاء قابل توجهی نسبت به صفحه کلید GHS موجود در YDP-144 است.این یک تجربه بسیار شبیه به یک پیانو آکوستیک واقعی است ، و من به شدت معتقدم که همه می توانند تجربه ی آن را دوست خواهمد داشت. پیانوی قبلی من از سری CLP شامل کلیدهای GH3 بود و امروز نیز عملکرد خوبی دارند.
 

خرید محصول Yamaha YDP-164

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha