تفاوت بین Yamaha U1J PWH، Yamaha U1J SG2، Yamaha U1J PEC و Yamaha U1J چیست؟ با نگاهی دقیق تر به نام آنها، می توانید به صورت حداقلی بگویید که همه آنها پیانو های U1J هستند. با این حال، هر نام دارای مجموعه‌ای از حروف متفاوت است که می‌تواند خریداران، به‌ ویژه افرادی که برای اولین بار قصد خرید پیانو دارند را گیج کند. وقت آن است که یکبار برای همیشه تکلیف این حروف را مشخص کنیم!

جدول زیر حرف را با معنی مربوط به آن نشان می دهد. بنابراین، برای یاماها U1J SG2، به این معنی است که پیانوی U1 در اندونزی مونتاژ شده است (J) و پیانوی دارای سیستم سایلنت (SG2) است. از سوی دیگر، Yamaha U1J PEC به این معنی است که پیانوی U1 در( Jarkarta) مونتاژ شده است، و رنگ آن مشکی صیقلی با فلزات کروم (PEC) است. قسمتهای فلزی بیرونی پیانو معمولاً به رنگ طلایی هستند، اما نسخه کروم دارای روکش فلزی نقره‌ای است و از لحاظ قیمتی گران‌تر میباشند.

مفهومحرف
گردویی سیاهB
روزوودR
آبنوس پولیشی، مشکیPE
کروم آبنوس پولیشیPEC
سفیدWH
سفید پولیشیPWH
ماهاگونیM
ماهاگونی پولیشیPM
مونتاژ شده در اندونزیJ
پیانو سایلننت، حداکثر پلیفونی همزمان 256 نت، ظرفیت بزرگ (256 مگابایت) حافظه موج، 19  تونالSH
پیانو سایلنت، حداکثر پولیفونی همزمان 30 مگابایت، 10 تونالSG2

به طور مشابه، روکش های سفید و سفید پولیش شده، با تفاوتی تا 1400 دلار در مقایسه با رنگ های اصلی، گران تر هستند. برای تفاوت قیمت، خریداران معمولاً نگران اثر "زرد شدن" هستند، که رنگ سفید پس از چند سال دیگر سفید به نظر نرسد. بله، قبلاً یک نگرانی عمده بود، اما خوشبختانه با تکنولوژیهای جدید این دیگر یک مسئله بری شما در هنگام خرید نخواهد بود! و گرد و غبار به طور کلی روی پیانو های سفید زیاد ظاهر نمی شود - هورا! و شما می توانید پیانوی سفید خودتون را با همان کیفیت دوباره به فروش برسانید. انتخاب رنگ کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد، بعضی از خریداران صرفا به دنبال رنگ مشکی هستند برخی دیگر حتی به دنبال رنگ ها غیر عادی و مرسوم!

در نهایت، بحثی بین کیفیت پیانو های یاماها که در ژاپن و اندونزی ساخته میشوند، وجود داشته است، با نکات بحثی که شامل منشاء مواد مورد استفاده، مهارتهای کار گرانی که قطعات را مونتاژ میکنند و حتی آب و هوای ژاپن که سرد میباشد در مقابل آب و هوای اندونزی مانند سنگاپور. اما در نهایت باید گفت پیانو های تولیدی هر دو کشور دارای کیفیت قابل ملاحظه خود میباشند چرا که هردوی این پیانو ها ساخت شرکت یاماها میباشند و اختلاف کیفیتی بین این دو کارخانه کاملا فاحش نمیباشد ضمن اینک باید یادآور شد که شما هزینه ی کمتری بابت پیانو های تولیدی در اندونزی می پردازید.
 

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha