مزایای نواختن پیانو (25 دلیل برای آنکه همین الان شروع  به یادگیری کنید)

مزایای نواختن پیانو

مزایای نواختن پیانو

قبل از اینکه مزایای نواختن پیانو را به شما بگویم، می توانید فواید  پیانو ننواختن را به من بگویید؟ به عبارت دیگر، چرا پیانو نمی نوازید؟ بزرگسالان در سراسر جهان به سمت کلیدها روی آورده اند. آنها متوجه شده اند که پیانو نواختن فقط برای کودکان نیست. همچنین آنها پی برده اند که هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست. اما شما چطور؟ درست است که آموزش پیانو برای کودکان خردسال مفید است، اما برای بزرگسالان نیز مفید است. در واقع، بزرگسالان ممکن است حتی بیشتر نیز سود ببرند. در واقع بچه ها اقدام به نواختن پیانو می کنند چون والدین بچه ها از آنها می خواهند اما بزرگسالان اقدام به این کار می کنند چون خود می خواهند و این میل خود خواسته است که همه تفاوت ها را ایجاد می کند.
آیا می خواهید نواختن پیانو را یاد بگیرید؟ حتی به اندازه ی کم ؟ اگر چنین است، پس اجازه دهید بیست مزیت نواختن پیانو را به شما بگویم. به عنوان یک امتیاز، من بیست و پنج دلیل برای اینکه هین الان  شروع یادگیری پیانو بکنید به شما ارائه خواهم کرد. بیاید شروع کنیم!

با یادگیری مهارت های صفحه کلید،  شما می توانید خود را در 5 عامل عمده ارتقا دهید…

با نواختن پیانو شما از مزایای هوشی، عاطفی، فیزیکی، اجتماعی و شخصی بهره مند خواهید شد. هر یک از این مزایا به شکلی مثبت و چند وجهی بر زندگی شما تأثیر می گذارد. بیاید به این عوامل نگاهی بیندازیم.

1-مزایای هوشی

اگر فکر می کنید که فقط باهوش ترین افراد باید پیانو بنوازند و شما به اندازه کافی باهوش نیستید که این کار را انجام دهید، در اشتباه هستید. در واقع، نواختن پیانو شما را باهوش تر می کند!

مزایای هوشی

قوی تر شدن حافظه

آیا دوست دارید چیزها را بهتر به خاطر بسپارید؟ تحقیقات نشان می دهد که آموزش پیانو عملکرد حافظه در افراد مسن را بهبود می بخشد. این امر به ویژه پس از شش ماه یادگیری نمود پیدا می کند. این مزیت به طور خاص هنگام خواندن یک متن خود را نشان می دهد. در سال 1993، مجله روانشناسی تربیتی نواختن پیانو را با درک بهتر خواندن مرتبط کرد. اگر می خواهید آنچه را که خوانده اید (از جمله این مقاله!) به خاطر بسپارید، نواختن پیانو برای شما مناسب است.

افزایش سرعت مغز

در دوران کودکی و نوجوانی، اعصاب شما فرآیندی به نام میلین را طی می کنند. این بدان معنی است که اعصاب شما لایه هایی از عایق را اضافه می کنند. این لایه‌ها کمک می‌کنند سیگنال‌ها سریع‌تر از طریق سیستم عصبی شما حرکت کنند. (سیستم عصبی شما شامل مغز شما نیز می شود.) آیا می دانستید که اعصاب میلین دار سیگنال هایی را با سرعت اتومبیل های مسابقه فرمول یک ارسال می کنند؟ درسته! متخصصان پزشکی این فرآیند را با رشد طبیعی کودکی و نوجوانی مرتبط می دانند. اما تحقیقات اکنون نشان می دهد که فعالیت بزرگسالان می تواند این روند را افزایش دهد. یک مطالعه قابل توجه این فرآیند را به نواختن پیانو مرتبط می کند. بنابراین، با نواختن پیانو، ممکن است توانایی مغز خود را برای بهتر فکر کردن افزایش دهید.

بهبودی مهارت های شنیداری 

آگاهی شنیداری به این معنی است که شما درک دقیقی از صداهایی که می‌سازید و می‌شنوید دارید. همچنین به این معنی است که می توانید صدا را با دیگران ترکیب کنید و می توانید ریتم و نبض ثابتی داشته باشید. برخی از مردم به این "گوش موسیقی" می گویند.
اگرچه داشتن گوش موزیکال به شما در نواختن پیانو کمک می کند، برعکس آن نیز صادق است. نواختن پیانو به شما کمک می کند تا گوش موسیقایی خود را توسعه دهید. بنابراین اجازه ندهید فقدان مهارت های شنیداری شما را از کلیدها دور کند. همین امروز با شروع یادگیری، آن مهارت ها را بسازید. اگر نواختن پیانو را یاد بگیرید، نحوه گوش دادن به موسیقی و آواز خواندن را نیز یاد خواهید گرفت.

افزایش تمرکز و دقت توجه 

آیا میدانستید که هنگام نواختن پیانو، شما در حال انجام یک کار چند وجهی هستید؟ 

شما به یکباره روی ریتم و تمپو، زیر و بم و صدا، ملودی و هارمونی تمرکز می کنید. در عین حال، روی موقعیت انگشتان، وضعیت بدن و موارد دیگر نیز تمرکز می کنید. آیا در مدرسه  مشکل عدم  تمرکز دارید و به آسانی حواستان پرت می شود؟ آیا تمرکز خود را در محل کار از دست می دهید؟ پس یادگیری نواختن پیانو به شما کمک می کند تا بر این مشکلات غلبه کنید. به هر حال، نواختن ساز یکی از معدود فعالیت‌هایی است که تمام قسمت‌های مغز شما را به طور همزمان درگیر می‌کند.

واقعیت سریع: آیا می‌دانستید که نواختن پیانو یک روش رایج درمانی برای درمان ADHD است؟

پیانو و مغز شما (اینفوگرافیک)

پیانو و مغز شما (اینفوگرافیک)

2-مزایای عاطفی

مزایای عاطفی

موسیقی درمانی از طریق بیان احساسات به بهبود سلامت جسمی و روانی کمک می کند. وقتی پیانو می‌نوازید، هر بار این شکل ارزشمند از درمان را برای خود فراهم می‌کنید.

کاهش استرس و اضطراب 

در سال 2013، کتابخانه ملی پزشکی مقاله ای جذاب منتشر کرد. این مقاله نشان داد که نواختن پیانو استرس را کاهش می دهد. همچنین افسردگی را در سالمندان کاهش می دهد. اما به په طریق؟ از طریق صداهای تکراری که نئوکورتکس شما را درگیر می کند بر احساسات منفی غلبه می کند. این اثر شما را آرام می کند و میل شما به تکانشگری را کاهش می دهد. همچنین به شما می آموزد که به موسیقی جدید و سازنده گوش دهید. افراد افسرده تمایل دارند "بر اساس موود خود موسیقی بنوازند." اما نواختن پیانو افق های موسیقی شما را گسترش می دهد. و شما را تشویق می کند که به جای آن به موسیقی نشاط آور و سازنده گوش دهید، و شما را فراتر از آنچه که "احساس" نواختن خود دارید، سوق می دهد.  که این شما را از "حلقه" احساسات تاریک و افسردگی بیرون می کشد.

کاهش استرس و اضطراب

افزایش شادی و نشاط

نواختن پیانو بیشتر از حذف احساسات منفی است. و از چند جهت احساسات مثبت را جایگزین آنها می کند. برای مثال، چه چیزی بهتر از گوش دادن به موسیقی شاد و نشاط آور است؟ خودتان آن موسیقی را می نوازید!

چه کسی یک فیلم یا برنامه تلویزیونی الهام بخش را ندیده است و آرزو نکرده است که میتوانست آهنگ تم را با کیبورد بنوازد؟ 

دو ملودی به خصوص برجسته است. ملودی مربوط به فیلم فارست گامپ (1994) و تنها در خانه (1990) هستند. در حال حاضر، پیانو شما کاملاً از شما التماس می کند که آنها را بنوازید. 

تقویت کننده اعتماد به نفس و عزت نفس 

احساس ترسو و دلهره دارید؟ می خواهید بر آن احساس غلبه کنید؟ نواختن پیانو اعتماد به نفس شما را تقویت می کند. به ویژه، انجام این کار شما را قادر می سازد بر کم رویی غلبه کنید. نواختن پیانو همانند سخنرانی در جمع است، با این تفاوت که لازم نیست به مخاطبان خود نگاه کنید یا از صدای خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه تاثیر نواختن پیانو بر روی اعتماد به نفس شما شرح داده شده است.

  • هنگامی که اولین ملودی خود را در می آورید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.
  • وقتی از نواختن با یک دست به دو دست پیشرفت می کنید، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود.
  • وقتی از یک سطح دشواری به سطح دیگری می روید، اعتماد به نفس شما حتی بیشتر می شود. (مراحل اول آسان است!) پس، وقتی در مقابل تماشاگران اجرا می کنید، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود.

آسمان حد است هر سطح مهارتی که به دست می آورید قفل درب را به سطح دیگری باز می کند. و اعتماد به نفس شما در هر مرحله نیز بیشتر افزایش می یابد.

3-مزایای فیزیکی

مزایای فیزیکی

مربی کالج من پیانو را با فوتبال مقایسه می کرد و دلیل خوبی هم داشت. مانند فوتبال، نواختن پیانو فواید جسمی دارد اما بدون ضربه مغزی.

افزایش قدرت و مهارت دست 

نواختن پیانو مانند بردن انگشتان خود به باشگاه است. همانطور که به طور منظم تمرین می کنید، انگشتان شما به ناچار تقویت می شوند. سرعت انگشت نیز افزایش خواهد یافت. با این حال، قدرت و سرعت انگشتان به تنهایی بزرگترین پاداش پیانو نوازی نخواهد بود. انگشتان شما از افزایش مهارت بهره مند خواهند شد. حرکات تکراری نواختن مهارت های حرکتی ظریف شما را تقویت می کند. انگشتان شما نیز به مرور زمان روی کلیدها چابک تر می شوند. 

بهبودی هماهنگی چشم و دست 

برای نواختن پیانو لازم نیست قادر به نواختن با هر دو دست باشید. اما نواختن به شما کمک می کند تا این خصیصه را توسعه دهید. (دو دست بودن به این معنی است که می توانید از هر دو دست به یک اندازه خوب استفاده کنید.) هنگام نواختن، مغز شما باید به هر دست بگوید که اقدامات جداگانه ای انجام دهد. دست راست و چپ شما همزمان نت های متفاوتی را می نوازند و ریتم های متفاوتی را دنبال می کنند و در جهت مخالف حرکت می کنند. تقویت این توانایی فراتر از صفحه کلید به نفع شماست. این مزایا شامل بهبود زمان واکنش، ورزشکاری و چابکی است. مهارت‌های صفحه کلید حتی ممکن است مهارت‌های تایپ شما را افزایش دهد و در محل کار بهره وری بیشتری داشته باشید (اگر تایپ کردن بخشی از کار شما باشد).

افزایش میزان سلامتی (با افزایش سطح HGH)

نواختن پیانو چشمه جوانی نیست، اما چیزی نزدیک  به آنست! آیا می دانستید که آموختن پیانو در سنین بالاتر زندگی می تواند روند پیری شما را کند؟ اما چگونه؟ غده هیپوفیز شما یک هورمون رشد انسانی (human growth hormone=HgH) تولید می کند. این عملکرد به تنظیم مایعات بدن، رشد ماهیچه ها و استخوان ها، متابولیسم و شاید حتی عملکرد قلب کمک می کند. مطالعه ای توسط دانشگاه میامی نشان داد که بزرگسالان (حتی سالمندان) که شروع به آموختن پیانو می کنند، سطوح HgH را افزایش می دهند. بنابراین، این مزیت تنها به کودکان محدود نمی شود. برای بزرگسالان، این هورمون سطوح انرژی بالاتری را حفظ می کند، توده عضلانی و عملکردهای جنسی را نیز تقویت می کند و دردهای پیری از جمله پوکی استخوان را کاهش می دهد.

4-مزایای اجتماعی

مزایای اجتماعی

نواختن پیانو نه تنها شما را از نظر ذهنی و عاطفی بهبود می بخشد، بلکه شما را با مردم و دنیای اطرافتان نیز مرتبط می کند.

شبکه اجتماعی [واقعی] خود را گسترش می دهید

آیا بیش از حد به صفحه نمایش خیره می شوید؟ نواختن پیانو یک فرار رضایت بخش از دنیای مجازی را فراهم می کند. کلیدهای واقعی صدای واقعی موسیقی واقعی. این یک تجربه حسی و جنبشی از هر نظر است. هیچ چیز تظاهری در مورد آن وجود ندارد. نواختن پیانو همچنین شما را با افراد واقعی دیگر در فضا و زمان واقعی در تماس قرار می دهد. مهمتر از همه، شما با یک معلم تعامل دارید، معمولاً به صورت هفتگی. همچنین می‌توانید هر زمان که موسیقی خود را برای دیگران می نوازید، با سایر دانش ‌آموزان، معلمان دیگر و البته مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

سبب تشویق دیگران می شود

وقتی به نواختن موسیقی برای دیگران اشاره می کنم، در واقع به مزیتی از نواختن اشاره می کنم که فراتر از خودتان است. منظورم اینجاست. وقتی موسیقی خود را برای شنیدن دیگران می نوازید، به آنها هدیه می دهید، هدیه صدا. با انجام این کار، می توانید اضطراب آنها را آرام کنید، شادی آنها را افزایش دهید و آنها را در مسیر درست ترغیب کنید. از آنجایی که «بخشیدن از دریافت کردن با برکت تر است»، پس ارایه دادن موسیقی‌هایتان به این شکل، دوباره برای شما یک موهبت خواهد بود. مانند یک بومرنگ، هدیه بیشتر از آنچه حدس می‌زنید به شما باز خواهد گشت.

انتقاد پذیرتر شدن

به عنوان یک دانش آموز، هر هفته برای درس های خود آماده می شوید. سپس آنچه را که برای معلم خود تمرین کرده اید ارایه می دهید. یک معلم خوب به شما به خاطر کار خوبی که انجام داده اید تبریک می گوید، اما انتقاد سازنده ای نیز ارائه می دهد. اگر به خوبی پاسخ دهید، بازخورد را دریافت کرده و بهبودهای لازم را انجام خواهید داد. یادگیری دریافت انتقادهای منظم و هفتگی از مربی خود به عرصه های دیگر زندگی مانند روابط نزدیک، کلاس های درس در مدرسه و سناریوهای کاری منتقل می شود.

انتقاد پذیرتر شدن

افزایش مهارت های چند وجهی 

چگونه می توان در زمینه ی کار و تحصیل کارآمدتر شد؟ نواختن پیانو به شما آموزش می دهد تا روی چیزهای متعددی تمرکز کنید مانند شعبده بازی، اما به روشی بسیار هنرمندانه تر. برخی این توانایی را "تقسیم تمرکز"  نیز می نامند.

 افزایش مهارت های چند وجهی

هنگامی که پیانو می نوازید، چشمان شما موسیقی را می خوانند، دستان شما در جهت های جداگانه حرکت می کنند، انگشتان شما چندین کلید را همزمان فشار می دهند و پاهای شما پدال ها را فشار می دهند. اگر این چندوظیفه ای نیست، پس من نمی دانم چیست! مهارت‌های چندوظیفه‌ای مانند اینها به موقعیت‌های زندگی واقعی نیز گسترش می‌یابد. این مهارت‌ها شما را قادر می‌سازد تا در مدرسه و کار تمرکز و توجه بهتری داشته باشید، بدون اینکه از شما بخواهد هر کاری را که انجام می‌دهید کنار بگذارید.

متنوع کردن آگاهی فرهنگی 

بسیاری از مردم موسیقی را به عنوان یک "زبان جهانی" توصیف می کنند. همانطور که Oxford Cultural Value Project نشان می دهد، این درست است زیرا موسیقی احساسات، دیدگاه ها و ارزش های یک فرهنگ را به فرهنگ دیگر بیان می کند. هنگامی که شما مطالعه می کنید، تمرین می کنید و موسیقی اجرا می کنید، بیشتر از یادگیری صرف پیانو یاد می گیرید. شما یاد می گیرید که بدون سخت گیری فراگیری یک زبان کاملاً جدید یا مطالعه تاریخ خسته کننده، ذهنیت فرهنگی دیگری را درک کرده و با آن همدلی کنید.
تصور کنید با یادگیری نواختن هارمونی ستایش آفریقای جنوبی بیشتر در مورد فرهنگ آفریقای جنوبی بیاموزید. یا با یادگیری نواختن آهنگ فولکلور متمایز «Danny Boy»، گرمای فرهنگ ایرلندی را تجربه کنید. نواختن پیانو همچنین پلی است به  آشنایی با دوره های تاریخی و خرده فرهنگ ها در یک کشور، به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا با پخش یک سرود اعتراضی مانند " We Shall Overcome " به مبارزات و پیروزی های جنبش حقوق مدنی آشنا خواهیم شد. یا حتی میشود صفحه تاریخ آمریکا را با آهنگ جنگ انقلابی دهه 1700 یعنی Yankee Doodle. بیشتر ورق زد.

تبدیل به یک شنونده بهتر شدن

یک خاخام یهودی یک بار گفت: "شما دو گوش دارید اما یک زبان، و زبان با دو لب پوشیده شده است." این توصیه حکیمانه به ما یادآوری می کند که دو برابر بیشتر از صحبت کردن گوش کنیم. همچنین به ما یادآوری می‌کند که وقتی  صحبت می‌کنیم،

تبدیل به یک شنونده بهتر شدن

باید از قبل به دقت در مورد آنچه می‌گویید فکر کنیم. اگر برای اینگونه زندگی کردن تلاش می کنید، خیلی زیاد صحبت می کنید و خیلی کم گوش می دهید، پس باید نواختن پیانو را یاد بگیرید. شاخص ها نشان می دهند که این تجربه شما را به شنونده بهتری تبدیل می کند. همچنین توانایی خود را در تفسیر احساسات دیگران بهبود می بخشید.

5-مزایای شخصی

مزایای شخصی

نواختن پیانو کیفیت کلی زندگی شما را به عنوان یک فرد بهبود می بخشد. باید خاطر نشان کرد که توضیح همه ی این مزایای شخصی دشوار است اما من سعی می کنم که به بیان مهمترین آنها بپردازم.

زمان خود را بهتر مدیریت می کنید

آیا تا به حال احساس کرده اید که وقت خود را تلف می کنید، در جا می زنید، و به هیچ هدفی نمی رسید؟ یادگیری نواختن پیانو یک راه عالی برای حل این مشکل است. شاید این ضرب المثل قدیمی را شنیده باشید که "تمرین کامل می کند." خوب، این درست است، اما بیشتر از آنچه ممکن است تصور کنید. روی هر آهنگی که کار می کنید، تمرین آن را کامل می کند. هر چه مهارت های صفحه کلید را یاد می گیرید، تمرین آنها را نیز عالی می کند. نواختن پیانو شما را به فرد بهتری تبدیل می کند. اما تمرین پیانو همچنین به شما کمک می کند تا عادات مدیریت زمان خود را در زندگی فراتر از تمرین پیانو کامل کنید. همانطور که مشتاق تمرین روزانه هستید یاد می گیرید که زمان منظمی را برای چیزهایی که مهم هستند اختصاص دهید. همانطور که روی آهنگ های خود را کار می کنید، یاد می گیرید که برای رسیدن به یک هدف بزرگتر، زمان را افزایش دهید.  شما یاد می گیرید که یک پروژه بزرگتر (مانند یک آهنگ) را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید. با تمرین، هنر مدیریت زمان را کامل می کنید. تسلط بر این مهارت در صفحه کلید شما را برای مدیریت زمان مسئولانه تر در عرصه های دیگر زندگی خود مجهز می کند.

زمان خود را بهتر مدیریت می کنید

تبدیل شدن به یک انسان کامل تر

زندگی شما مانند یک پازل با قطعات گم شده است. موسیقی یکی از آن قطعاتی است که منتظر است در جای خود ظاهر شود. وقتی نواختن پیانو را یاد می گیرید، آن قطعه را در جایی که متعلق به آن است قرار می دهید و تصویر خود را کامل تر می کنید. وقتی این کار را نمی کنید، یک حفره آشکار در تصویر باقی می گذارید. نواختن پیانو شما را به عنوان یک فرد از جنبه های ذهنی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی بهبود می بخشد. اگر هرگز نواختن را یاد نگیرید، آنوقت آن شخصی نیستید که می توانستید باشید. و در تجربه کردن شادی ها و موفقیت هایی که می توانستند از آن شما باشند، شکست خواهید خورد.

کشف کردن فرصت های جدید 

نواختن پیانو مانند یک در است که به درهای غیر منتظره دیگری از فرصت ها منتهی می شود. برای روشن شدن این موضوع اجازه بدهبد، ماجراجویی پیانو نوازی خودم را با شما به اشتراک ‌بگذارم. یادگیری پیانو  این در را به روی من باز کرد تا پیانو را به دانش آموزان دیگر آموزش دهم، کاری که هرگز تصور نمی کردم انجامش دهم. این فرصت نه تنها به پرداخت شهریه ام کمک کرد، بلکه در را به روی من باز کرد تا در یک مدرسه خصوصی نیز دروس غیر موسیقی دیگری را تدریس کنم. علاوه بر این، من یک گروه آواز دوره گرد (به عنوان نوازنده پیانو) را همراهی کردم، در نتیجه در طی چهار تابستان، از مین تا آریزونا و تگزاس تا مینه سوتا  را از چهل و چهار ایالت ایالات متحده بازدید کردم! اگر هرگز پیانو را یاد نمی گرفتم، این درها هرگز به روی باز نمی شدند. اما در سفر پیانو نوازی چه افق هایی در انتظار شماست؟ چه درهای فرصتی در انتظار باز شدن در مقابل شما هستند؟

کشف کردن فرصت های جدید

همین الان شروع به یادگیری پیانو کنید، زیرا…

شاید شما این مزایا را خوانده باشید و فکر می کنید که می خواهید روزی پیانو بزنید. شاید قصد دارید یک سال بعد شروع کنید، یا شاید منتظر زمانی هستید که راحت تر باشد. قبل از اینکه به این نتیجه گیری سریع برسید، اجازه دهید بیست و پنج دلیل را به شما ارائه کنم که صبر نکنید و همین الان شروع به یادگیری کنید.

شما باید همین الان شروع به یادگیری کنید زیرا:

    1) شما می خواهید و به این نتیجه رسیده اید.
    2) زمان در حال سپری شدن است.
    3) نمی دانید فردا چه خواهد شد.
    4) ممکن است آن را دوست داشته باشید.
    5) ممکن است آهنگ جدیدی کشف کنید.
    6) ممکن است از آلزایمر یا زوال عقل پیشگیری کرده یا آن را به تاخیر بیندازید.
    7) یادگیری پیانو نسبت به سازهای دیگر آسانتر است.
    8) راه های زیادی برای یادگیری وجود دارد (لینک به مقاله قبلی من).
    9) یک صفحه کلید یا پیانو متناسب با سبک شما وجود دارد (پیوند به اطلاعات وب سایت شما).
    10) می توانید یک صفحه کلید با قیمت مقرون به صرفه پیدا کنید (پیوند به اطلاعات وب سایت خود).
    11) سرگرم کننده است!
    12) به دیگران الهام می دهید.
    13) دیگران را تحت تأثیر قرار خواهید داد.
    14) یک نوع زبان جدید  یاد خواهید گرفت.
    15) همچنین برخی از لغات ایتالیایی (مانند فورته، استکاتو، شتابدهنده و خیلی بیشتر) را یاد خواهید گرفت.
    16) شما ثابت خواهید کرد که می توانید آن را انجام دهید (به خودتان و به دنیا).
    17) شما برای انجام آن پول دارید.
    18) بقیه در حال انجام آن هستند!
    19) شما غمگین هستید و این شما را شاد می کند.
    20) زمان زیادی را جلوی صفحه نمایش  موبایل می گذرانید.
    21) شما خوشحال هستید و می توانید آن را نشان دهید.
    22) حوصله تان سر رفته و به کاری نیاز دارید.
    23) شما کنجکاو هستید و هیچ راه دیگری برای فهمیدن اینکه چگونه است وجود ندارد.
    24) ممکن است به یادگیری ساز دیگری ادامه دهید.
    25) فرصت های جدیدی برای شما باز خواهد شد.

سخن نهایی

فرقی نمی‌کند شش، شانزده یا شصت ساله باشید، دلایل زیادی برای یادگیری پیانو وجود دارد (و دلایل کمی، در صورت وجود، برای اینکه چرا باید از یادگری خودداری کنید). مزایای فکری، عاطفی، جسمی، اجتماعی و شخصی بسیار زیادی به شما خواهد رسید! موافقید؟ اگر چنین است، پس چه چیزی شما را متوقف می کند؟ پیانو خود را انتخاب کنید رویکرد یادگیری خود را انتخاب کنید. سپس درست شیرجه بزنید. هنوز سوالی دارید؟ چیزی برای گفتن دارید؟ پس نظرات خود را در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله را دوست دارید و می خواهید دیگران آن را بخوانند، آن را با دوستان خود به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. به هر حال، شما بیست دلیل برای انجام این کار دارید، به علاوه بیست و پنج دلیل دیگر که چرا باید همین الان این کار را انجام دهید.
 

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha