چگونه یک پیانوی آکوستیک دسته دوم مناسب بخرم؟

چگونه یک پیانوی آکوستیک دسته دوم مناسب بخرم؟

بسیاری از مردم رویای داشتن یک پیانو جدید را در سر می پرورانند، اما خرید پیانوی دست دوم نسبت به پیانوی نو مزایای قابل توجهی دارد!

خرید پیانو دست دوم

چگونه می دانید چه چیزی یک پیانوی کار کرده را ارزشمند می کند یا خیر؟ چگونه می توان بین یک سرمایه گذاری خوب و یک سرمایه گذاری ضعیف تفاوت قائل شد؟ ما می دانیم که ممکن است در مورد خرید یک پیانو دست دوم نگران یا مضطرب باشید، شاید نگران عدم مراقبت یا مشکلات و آسیب های پنهان باشید. این کاملاً قابل درک است، و ما به شدت توصیه می کنیم با یک متخصص شناخته شده مانند خودمان تماس بگیرید تا به شما توصیه کند در هنگام خرید پیانو دست دوم به دنبال چه چیزی باشید و همچنین به شما کمک کند سرمایه گذاری تان مطمئن باشد.

در این مقاله، ما برخی از ویژگیهای اساسی و مواردی را که باید هنگام خرید پیانو های دست دوم از آنها آگاه بود، بررسی می ‌کنیم. با در نظر گرفتن این که تقریباً 10000 قطعه متحرک در یک پیانو آکوستیک وجود دارد، اگر خریدی بی ‌آموزش انجام دهید، ممکن است دچار ضرر مالی شوید.

سیم ها و سوند بورد

همانطور که می توانید تصور کنید، کشش سیم ها تأثیر قابل توجهی بر روی پین های تنظیم دارد، به این معنی که زمان می برد تا آنها ثابت شوند و در پین بلوک قرار گیرند. سیم های فولادی و مسی نیز به زمان نیاز دارند تا کشیده شوند و به این قدر کشیده شدن عادت کنند. این عوامل به این معنی است که یک پیانوی دسته دوم از نظر کوک پایدار تر است.

صفحه صدا(sound board ) پیانو اغلب به عنوان "قلب پیانو" شناخته می شود. این قطعه در واقع به عنوان یک تقویت کننده طبیعی عمل می کند و طنین ارتعاشات سیم را برای ایجاد هویت پیانو منتقل می کند. همانطور که چوب (معمولا صنوبر) در طول زمان بالغ می شود و به استحکام میرسد، صدای ساز نیز به این شیوه غنی تر و گرم تر می شود، هنگام خرید پیانوی دست دوم این مزیت را دارید که این فرآیند بلوغ از قبل آغاز شده است و می توانید ببینید که شخصیت واقعی یک ساز چیست زیرا فرایند بلوغ از قبل طی شده است.

پیانو آکوستیک یاماها اسپینت اصل ژاپن

کلید های پیانو

کلید های پیانو

من مطمئن هستم که شما موافق خواهید بود که صفحه کلید یکی از اولین چیزهایی است که هنگام نگاه کردن به پیانو متوجه آن می شوید. این یک عنصر بسیار مهم است! کلیدهای کثیف یا بی رنگ نشانه سلامتی نیستند و می توانند به این موضوع اشاره کنند که پیانو در معرض رطوبت، چربی پخت و پز یا لکه های نیکوتین قرار گرفته است. صفحه کلیدهای عاج قدیمی معمولاً با گذشت زمان زرد می شوند و این به دلیل تعریق و کثیف شدن انگشتان در مدت طولانی است، اما همچنین به دلیل عدم وجود نور طبیعی است (بله، افسانه پوشاندن آنها برای جلوگیری از زرد شدن آنها نادرست است!)

یک پیانویی که به خوبی نگهداری شده باشد، کلیدهای تمیزی خواهد داشت و از نظر عمق کلید (چقدر در هنگام نواختن شما پایین می‌ آیند) باید صاف و یکنواخت در تماس باشند. کلید هایی که گیر می‌ کنند می ‌توانند قسمت ‌های اکشن شکسته یا نمد های متورم را به دلیل شرایط آب و هوایی بد نشان دهند. حرکت کلید ها باید به طرفین بسیار جزئی باشد، هر چیزی غیر از این می تواند به معنی فرسوده شدن بوش کلید باشد که به استفاده بیش از حد و احتمالاً عمر سخت اشاره دارد!

یکی دیگر از مواردی که باید مراقب آن باشید این است که کلید ها ناهموار هستند، زیرا کلیدهای ناهموار می تواند نشان دهنده آسیب حشرات موذی به پارچه و نمد باشد، یا ممکن است رگلاژ پیانو بسیار ضعیف باشد  و این به این معنی است که پیانو به خوبی نگهداری نشده است.

نکته نهایی که هنگام خرید یک پیانو دست دوم باید با کلید ها بررسی شود این است که همه نت ها به درستی نواخته شوند و به دنبال هر گونه ناهماهنگی باشید، به عنوان مثال اگر چندین نت به طرز محسوسی نسبت به سایرین نا هماهنگ تر باشند، ممکن است مشکل از پین بلاک باشد که اصلاح آن بسیار نگران کننده و پرهزینه است.

پیانو آکوستیک سمیک مدل SC-230NCD

داخل پیانو آکوستیک دست دوم یا استوک

داخل پیانو آکوستیک

کمی وقت بگذارید تا Sound board (صفحه چوبی تخت پشت سیم ها) را بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که هیچ شکافی در قاب آهنی یا تخته صوتی چوبی وجود ندارد. انجام این امر همیشه آسان نیست و برای انجام این کار واقعاً به یک متخصص نیاز دارید. همچنین توجه به نمد ها ارزش دقیق را دارد تا مطمئن شوید هیچ نشانه ای از فعالیت حشرات موذی مانند سوراخ یا نقص در نمد وجود ندارد.

اگر سازی را که قصد خرید آن دارید کمی قدیمی‌ است، پس عاقلانه است که به‌ دقت کیس‌ ها را از نظر وجود علائم کرم چوب بررسی کنید.

چکش ها شیاردار هستند یا لکه های صافی دارند؟ اینها نشانه هایی از فرسودگی بیش از حد هستند، بنابراین در هنگام خرید چنین سازی، دقت بیشتری لازم است.

همچنین توصیه می کنیم هنگام خرید پیانو دست دوم با یک متخصص پیانو مشورت کنید تا بهترین مکان برای پیانو در خانه خود را جویا شوید. عواملی مانند گرمایش مرکزی و نور مستقیم خورشید می توانند بر ثبات تنظیم ساز شما تأثیر بگذارند و به طور بالقوه می توانند به کابینت داخلی و خارجی آسیب برسانند.

یک فروشنده معتبر پیانو مانند خود ما خوشحال می شود که به مشتریان عزیز مشاوره دهیم.

توجه به بدنه پیانو دست دوم

توجه به بدنه پیانو دست دوم

هنگام خرید پیانوی دست دوم، باید به وضعیت بیرونی توجه کرد، زیرا اگرچه ممکن است بر قابلیت نواختن ساز تأثیری نداشته باشد، می تواند نشان دهد که در طول سال ها چقدر از آن مراقبت شده است. مراقب محو شدن، خراش، فرورفتگی، قطعات شل و لولا های آسیب دیده باشید. همچنین پدال ها ارزش نگاه کردن را دارند.

هر چقدر هم که دیوانه کننده به نظر می رسد، باید بوی پیانو را نیز در نظر بگیرید! بوی نامطبوع می تواند ناشی از کپک یا رطوبت باشد، که باید یک عامل بازدارنده فوری باشد، زیرا این تنها در صورتی رخ می دهد که پیانو در شرایط آب و هوایی نامناسب قرار گرفته باشد.

پیانو چگونه می نوازد؟

وقتی پیانو می نوازید صدای آن چگونه است؟ آیا همه نت ها زنگ می زنند؟ اگر اینطور است، ممکن است دمپرها مشکل داشته باشند، چه این که با افزایش سن سفت شده اند یا فنرهای آنها شکسته است. در هر صورت، دمپرها (بالشتک‌ های نمدی که صدای مداوم سیم‌ها را متوقف می‌کنند) حیاتی هستند و ضروری است که به درستی کار کنند و تنظیم شوند. به صدای جغجغه ها یا وزوزهای دیگر گوش دهید، به ویژه به دنبال نت های باس آرام تر باشید که نسبت به بقیه نت ها بی صد اتر هستند.

حتما پدال ها را هم چک کنید. خراش یا جیرجیر پدال ها می تواند نشان دهنده مشکلات مکانیزم های داخلی باشد.

جیرجیر پدال پیانو - چک پدال پیانو

پیانو آکوستیک سمیک مدل SC-230NCD

تاریخچه ساز

آیا پیانو به خوبی نگهداری شده است؟ در مورد تاریخچه و مالکیت قبلی آن بپرسید. آخرین بار کی کوک شد؟ چند سالشه؟ اگر ترجیح می ‌دهید سن را دوباره بررسی کنید، می‌ توانید شماره سریال را بخواهید و خودتان آن را به صورت آنلاین جستجو کنید. مهمتر از همه این که گارانتی هم داره؟ هر پیانویی با کیفیت معقول خرید قابل توجهی است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ضمانت مناسبی دارید این دلیل اصلی است که توصیه می شود هرگز پیانویی را در حراج یا از شرکت هایی مانند eBay خریداری نکنید.

در گالری موسیقی ژوان، از آنجایی که می دانیم هنگام خرید پیانو دست دوم باید به دنبال چه چیزی باشیم، زمانی را صرف صحبت با صاحبان قبلی در مورد تعمیر و نگهداری سازهایی می کنیم که از آنها می خریم، و همه پیانو های عرضه شده توسط ما یک فرآیند کارگاهی سخت را طی می کنند. (که از شما دعوت می کنیم بیایید و خودتان تجربه کنید). این تضمین می کند که هر پیانویی با استانداردهای دقیق ما مطابقت دارد. 

صنعتگران پیانو ما دقیقاً می دانند که چگونه می توانند حتی جزئی ترین تنظیمات را برای به حداکثر رساندن پتانسیل هر پیانو انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که از نظر آکوستیک و زیبایی در شرایط بهینه هستند.

تیم ما همچنین آماده ارائه مشاوره و مراقبت های بعدی در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد وضعیت پیانو پس از خرید است.

همانطور که می بینید، هنگام خرید پیانو دست دوم باید از چیزهای زیادی آگاه باشید اما اگر دقت کنید و به توصیه های اثبات شده گوش دهید، بدون شک با خرید یک پیانوی دسته دوم از لحاظ مالی و ابزاری وضعیت بهتری خواهید داشت.

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha