انتخاب بهترین راه برای یادگیری پیانو در سال 2021 (راهنمای عمیق)

انتخاب بهترین راه برای یادگیری پیانو در سال 2021 (راهنمای عمیق(

به احتمال زیاد، شما این مقاله را به یکی از دو دلیل می خوانید. یا می خواهید یاد بگیرید که چگونه برای خودتان پیانو بزنید یا می خواهید شخص دیگری مانند فرزندتان یاد بگیرد. درست میگم؟ شما همچنین در حال خواندن این مقاله هستید زیرا نمی دانید از کجا شروع کنید یا می خواهید نظر دومی داشته باشید، و اینجاست که ما وارد می شویم.
شما رویایی دارید، بنابراین ما دانشی را که برای رسیدن به آن نیاز دارید ارائه خواهیم کرد. فقط بنشینید، استراحت کنید و در مطالب زیر غوطه ور شوید.

انتخاب بهترین راه برای یادگیری پیانو در سال 2021 (راهنمای عمیق(

پس از خواندن این مقاله، ازداشتن دیدگاه گسترده ای درباره ی راههای آموختن پیانو لذت خواهید برد. همچنین می توانید روشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای زندگی شما مناسبتر است، روشی که با اهداف، بودجه، زمان و سایر متغیرهای شما مطابقت دارد. درپایان، شما آماده خواهید بود که دست به کار شوید، انگشتان خود را روی کلیدها بگذارید و آن عاج ها را قلقلک دهید. بیایید شیرجه بزنیم!

فن آوری های جدید - راه های جدید

فن آوری های جدید - راه های جدید - آموزش پیانو

در هشت سالگی در دهه 90، می خواستم پیانو یاد بگیرم. مادرم در صفحات زرد به دنبال معلمان می گشت (آنها را به خاطر دارید؟) و از دوستانش جهت کلاس پیانو توصیه می خواست. وقتی معلمی را انتخاب کردیم، برای درس‌های 30 دقیقه‌ای برنامه ریزی کردیم و هر هفته به استودیوی خصوصی او رفتیم. ما همچنین یک پیانوی قدیمی اسپینت خریدیم که دارای نکات عجیب و غریب بود. سه دهه بعد،  یرخلاف من  شما دیگر از صفحات زرد استفاده نمی کنید و گزینه های شما برای یادگیری چند برابر شده است. به لطف اینترنت، می توانید از زمان، هزینه و دردسر سفر به استودیو جلوگیری کنید.

دوره‌های آنلاین، اپ های مختلف، و درس‌های زنده از طریق چت وب و ابزارهای ویدیویی، کلاس ها را به خانه شما می‌آورند و یادگیری پیانو را بیش از هر زمان دیگری در دسترس و راحت‌تر می‌کنند. این پیشرفت‌ها دارای مزایای فوق‌العاده‌ای هستند و رابط‌های گرافیکی و تعاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌تواند درک شما را تسریع کند و به ویژه برای کودکان جذاب باشند.

آموزش آنلاین پیانو

اگر برای فهمیدن یک درس مشکل دارید، لازم نیست یک هفته کامل برای درس بعدی خود منتظر بمانید، زیرا می توانید هر زمان که بخواهید درس را در رایانه یا تلفن خود دوباره پخش کنید و تجربه یادگیریتان در کنترل خودتان باشد.
علیرغم این مزایا، نوآوری های تکنولوژیک دارای معایب بالقوه نیز هستند. دوره‌های ویدیویی و برنامه‌های تلفنی نمی‌توانند حالت قرارگیری شما را در پشت پیانو نقد کنند و نمی‌توانند مانند یک معلم سنتی و حضوری، بازخورد شخصی به شما ارائه دهند. «توماس خیلی نزدیک به کیبورد نشسته‌ای و شانه‌هایت خیلی منقبض است! علاوه بر این، یادگیری پیانو از طریق فناوری ممکن است به جای اینکه ماجراجویی در بیان هنری را به تصویر بکشد، ذوق هنری موسیقی را کاهش دهد و نواختن پیانو را  تبدیل به چیزی شبیه به یک تمرین فنی صرف کند. بنابراین، در حالی که پلتفرم‌های تکنولوژیکی می‌توانند یادگیری پیانو را جالب‌تر کنند، یادگیری از یک مربی درون استودیو می‌تواند سفر شما را الهام‌بخش‌تر کند. همانطور که گفته شد، انتخاب کاملاً با شماست و هیچ پاسخ درستی وجود ندارد. سوال این نیست که "بهترین راه برای یادگیری پیانو چیست؟" این است:

بهترین راه برای یادگیری پیانو برای من چیست؟

بهترین راه برای یادگیری پیانو برای من چیست؟

انتخاب مسیر یادگیری پیانو

انتخاب مسیر یادگیری پیانو

هنگامی که ساز خود را انتخاب کردید، وقت آن است که یادگیری واقعی را شروع کنید. همانطور که گزینه های خود را مرتب می کنید، به یاد داشته باشید - هیچ پاسخ درستی وجود ندارد!

در واقع، حتی بهترین گزینه برای شما ناقص خواهد بود. پس بیایید انتخاب های شما را با هم بررسی کنیم و مزایا و معایب هر کدام را ارزیابی کنیم. لیست زیر طیف وسیعی از گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد که بر اساس درجه عناصر سنتی یا تکنولوژیکی آنها مرتب شده اند.

  • مجموعه اول، DIY(Do-It-Yourself)  دارای گزینه هایی است که نه از فناوری استفاده می کنند و نه از مربی.
  • مجموعه دوم، سنتی، دارای گزینه هایی است که توسط یک مربی بدون تکنولوژی هدایت می شوند.
  • مجموعه سوم، فناوری، دارای گزینه هایی است که از فناوری بدون مربی استفاده می کند.
  • مجموعه نهایی، Hybrid، دارای یک گزینه ترکیبی است که یک مربی و تکنولوژی را با هم جفت می کند.

روش های خودآموزی، خودت انجام بده

  • پیروی از برنامه درسی استاندارد آموزش پیانو
  • نواختن از طریق گوش

روشهای سنتی

  • گذراندن دوره های خصوصی با مربی مستقل

روش های تکنولوژی محور

  • ثبت نام در دوره های آنلاین استاندارد
  • دنبال کردن فیلم های آموزشی
  • استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن ها

یک روش ترکیبی

  • گذراندن کلاس های خصوصی آنلاین

در یک نگاه، کدام یک از این گزینه ها برای شما بهترین به نظر می رسد؟ مطمئن نیستم؟ پس بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.  یکی ازبهترین راههای یادگیری پیانو در سال 2021 روش های آموزشی شخص محور است. بیایید نگاه عمیق تری به آن بیاندازیم.

روش های خودآموزی، خودت انجام بده

این استراتژی‌های DIY برای یادگیری پیانو، «مرد میانی» را حذف می‌کند و سبب صرفه جویی زیادی از لحاظ مالی می شود و در عین حال از شما می‌خواهد که عزم شخصی قوی داشته باشید. آیا برای چالش آماده هستید؟

پیروی از برنامه درسی استاندارد یادگیری پیانو

این قابل اعتمادترین و جامع ترین رویکرد DIY است زیرا به برنامه درسی آموزشی ("آموزش پیانو") پایبند است. اگر این مسیر را انتخاب کردید، از بین روش‌های اصلی پیانو Alfred، Bastien Piano Basics by Kys، وسری وFaber and Faberو Suzuki Method را انتخاب کنید. اکثرمربیان پیانو به دلایل مختلف از روش هایی مانند اینها برا آموزش پیانو استفاده می کنند.

پیروی از برنامه درسی استاندارد یادگیری پیانو

کارشناسان آموزش موسیقی این روش ها را توسعه داده اند و این برنامه های درسی تحسین شده دانش آموزان را برای نسل ها با موفقیت آموزش داده اند. اگرچه هر سری با نوعی تفاوت های ظریف فلسفی یا آموزشی خود را از سایرین متمایز می کند، اما همه آنها تمایل دارند از یک الگوی مشابه پیروی کنند.

آنها مجموعه ای از کتاب ها را ارائه می دهند که اغلب با یک سطح ابتدایی شروع می شوند و به دنبال آن سطح 1، سطح 2 و غیره قرار می گیرد. هر سطح معمولا شامل کتابهای مختلف است. مانند کتاب درس، کتاب تکنیک و کتاب تئوری و غیره. هر کدام از این کتابا به گونه ای طراحی شده اند که با سایر کتاب های سطح مربوطه مطابقت کنند. منابع تکمیلی اما اختیاری نیز ممکن است در دسترس باشند، از جمله کتاب هایی که دارای آهنگ های محبوب، Christian hymns، performance songs، Christmas melodies، دوئت ها و غیره هستند. همانطور که می بینید، این روش DIY منابع زیادی را ارائه می دهد.

کتاب‌های هر مجموعه ممکن است از ۷ تا ۳۰ دلار برای شما هزینه داشته باشد، اگرچه ممکن است بتوانید با خرید نسخه‌های استفاده شده از طریق سایت‌هایی مانند آمازون یا eBay، مقداری دلار پس انداز کنید. با پیروی از این رویکرد برنامه درسی استاندارد، جامع ترین تجربه یادگیری DIY ممکن را با قیمتی مناسب دریافت خواهید کرد.

بیشتر این برنامه‌های درسی توضیحات مفید و کاملی را برای مفاهیم مهم ارائه می‌دهند که با نشانه‌گذاری‌ها و تصاویر رنگارنگ تقویت شده‌اند و به شما کمک می‌کنند بر غیبت معلم غلبه کنید. حتی در این صورت، شما باید روی پشتکار خودتان حساب کنید. اگر مفهومی را درک نمی کنید، باید به جستجوی آن در گوگل یا یوتیوب متوسل شوید و یک نوازنده ماهر بیابید که مایل به پاسخگویی به سوالات شما باشد.

نواختن از طریق گوش

نواختن از طریق گوش

این رویکرد فقط تجربی ترین یادگیرنده را راضی می کند، زیرا شما چیزی بیشتر از آنچه را که می توانید برای خودتان کشف کنید، یاد نخواهید گرفت، و حتی در آن صورت، حتی نمی دانید چه چیزی کشف کرده اید. همانطور که ممکن است حدس بزنید، این گزینه به عنوان مقرون به صرفه ترین گزینه است زیرا به معلمی پول نخواهید داد و کتاب یا برنامه درسی نخواهید خرید. (اگر برنامه درسی برای پیروی از این رویکرد می‌خواهید، Hear and Play.)
اما بزرگترین نقطه ضعف این روش نیز واضح است. شما هیچ کمک یا کمک خارجی به جز خودتان دریافت نخواهید کرد. برای نواختن موسیقی از طریق گوش، باید آهنگ هایی را که می خواهید با دقت و بارها  گوش دهید. سپس باید سعی کنید آن آهنگ ها را با آزمون و خطا روی صفحه کلید خود اجرا کنید، ابتدا ملودی را کار کنید، سپس بعداً نت ها و هارمونی را اضافی اضافه کنید.

برای نواختن یک آهنگ جدید، ابتدا باید صداها را در ذهن خود تصور کنید. سپس باید با صدای بلند آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید آن صداها را روی صفحه کلید مطابقت دهید یا خیر.

روش انجام این رویکرد اینست که  فقط شما باید با کیبورد بازی کنید و ببینید چه صدایی بیرون می‌آید. سپس به بازی ادامه دهید تا زمانی که صداهایی را که دوست دارید کشف کنید و از آنجا بروید! واقعیت صریح این است مگر اینکه شما یک نابغه موسیقی باشید، وگرنه این رویکرد شما را در سفر موسیقی خود خیلی دور نخواهد برد.

مزایا
  • بسیار مقرون به صرفه (اغلب رایگان)
  • کاملا انعطاف پذیر (هر سبک یا ژانری را که دوست دارید انتخاب کنید)
  • با سرعت خود یاد بگیرید
  • تعهد کم
  • بدون نیاز به رفت و آمد
معایب
  • بدون بازخورد (هیچ کس برای تصحیح اشتباهات شما یا ارائه مشاوره در کنار شما نخواهد بود)
  • بدون تعامل
  • بدون انگیزه بیرونی

روش های سنتی یادگیری پیانو

این روش های سنتی از راهنمایی شخصی یک مربی بهره می برند. اگرچه این روش‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارند، اما در طول مسیر، درجه بالاتری از پاسخگویی و بینش را نیز فراهم می‌کنند. 

گذراندن دروس خصوصی با مربی مستقل

می توانید از دوستان و آشناهایتان سراغ یک معلم خوب پیانو را بگیرید و بصورت خصوصی در کلاس های او حضور یابید.

گذراندن دروس خصوصی پیانو با مربی مستقل

مربیان خصوصی مزایای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند. اگرچه آنها احتمالاً از یک برنامه درسی آموزشی استاندارد (مانند Bastien, Alfred, Faber and Faber or Suzuki که در بالا ذکر شدند) استفاده خواهند کرد، اما آنها این مطالب را برای برآورده کردن نیازهای فردی و سرعت یادگیری شما تطبیق می دهند و با نظارت بر تمرینات هفتگی شما، مسئولیت پذیری شخصی را برای شما فراهم می کنند. آنها همچنین مشاوره شخصی ارائه می دهند و به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهند، از طریق ترکیب کردن برنامه درسی استاندارد با منابع سفارشی و تکمیلی.

مربیان خصوصی در مورد وضعیت بدنی، تکنیک و موزیکالیته  به شما راهنمایی های روشنگرانه  و انتقادی ارایه می دهند. که اکثر روش های دیگر قادر به ارائه آن نیستند. همچنین پس از تکمیل برنامه درسی استاندارد، می توانند شما را به یادگیری پیشرفته تر راهنمایی کنند. علاوه بر این، برخی از معلمان می‌توانند فرصت‌های عملکردی مانند کلاس‌های مستر کلاس‌های گروهی گاه به گاه و سخنرانی‌های عمومی را در اختیار شما قرار دهند و پیشرفت شخصی شما را گسترش دهند.

با در نظر گرفتن همه این مزایا، بزرگترین نقطه ضعف (و مانع) این رویکرد هزینه خواهد بود. علاوه بر خرید مواد چاپی (به دنبال برنامه درسی استاندارد آموزش پیانو مراجعه کنید)، همچنین باید به مربی خود پول پرداخت کنید.

برای یک درس هفتگی 30 دقیقه ای باید نرخ هایی را از 30 تا 60 دلار یا بیشتر پیش بینی کنید. هزینه درس های 45 و 60 دقیقه ای بیشتر است. همچنین باید هزینه های سفر را در نظر بگیرید. مربیانی که به خانه دانش آموزان خود سفر می کنند معمولاً هزینه بیشتری برای پوشش هزینه های سفر خود دریافت می کنند.

اگر به جای آن  شما به استودیوی مربی خود رفت و آمد می کنید، باید هزینه های سفر خود را حساب کنید. هزینه های اضافی نیز ممکن است اعمال شود.

مزایا
  • بازخورد و تعامل شخصی
  • برنامه درسی متناسب با پیشرفت شما
  • امکان طرح سوال و دریافت پاسخ سریع
  • انگیزه اضافی برای تمرین
  • معلم می تواند روش صحیح بازی، قرار دادن دست ها، انگشتان و غیره را نشان دهد
معایب
  • گران
  • برنامه غیر قابل انعطاف
  • انتخاب محدود معلمان/مراکز 
  • از شما می خواهد که به محل معلم سفر کنید (در بیشتر موارد)
  • پیدا کردن یک معلم خوب دشوار است، به خصوص اگر می خواهید سبک های غیر کلاسیک را یاد بگیرید

روش های تکنولوژی محور یادگیری پیانو

روش های تکنولوژی محور یادگیری پیانو

مانند روش‌های سنتی، روش های تکنولوژی محور از طریق جایگزینی ابزارهای فن آوری به جای  مربی شخصی در واقع رویکرده «مرد میانی» یا آموزش دهنده را حفظ می‌کنند.
اگرچه روش های تکنولوژی محور تجربه یادگیری جذاب‌تری را نسبت به روش‌های معمولی DIY ارائه می‌دهند، اما همچنان برای ادامه تماشای (ویدیوها)، کلیک کردن (موس خود) و فشار دادن آن کلیدها، به درجه بالایی از تلاش فردی و درونی نیاز دارند. بنابراین، آیا ابزارهای تکنولوژیکی شما را برای انجام این کار تشویق می کنند؟

ثبت نام در دوره های آنلاین استاندارد جهت یادگیری پیانو

ما در دنیایی زندگی می کنیم که آموزش آنلاین در حال گسترش است. برای یادگیری چیزهای جدید، دیگر نیازی به حضور در کلاس درس آجر و ملات نداریم. ما می‌توانیم به رایانه‌های خود وارد شویم تا آموزش خود را دریافت کنیم. این نوآوری ها به یادگیری مهارت های پیانو نیز گسترش یافته است.

ثبت نام در دوره های آنلاین استاندارد جهت یادگیری پیانو

Piano for All یکی از این امکان های آنلاین برای یادگیری پیانو است. این پلت فرم نوآورانه "طراحی شده است تا مبتدیان را سریعتر از هر روش دیگری به سطح متوسط برساند. با پرداخت یکباره 79 دلاری، 9 کتاب الکترونیکی، 500 فایل صوتی، 200 درس ویدیویی، پشتیبانی ایمیل و به‌روزرسانی‌های مادام العمر دریافت می‌کنید. این ویدیوها بسیار کاربری هستند  و با استفاده از تصاویری از هر دو دست واقعی روی صفحه کلید و کلیدهای رنگی برای نت‌هایی که می‌نوازید. به شما نشان می دهند موسیقی‌ای که در حال یادگیری آن هستید را چطور بنوازید. در نهایت، این برنامه به شما می آموزد که به شیوه ای بداهه نوازی کنید (نسخه پیچیده ای از "winging it"). بنابراین اگر هدف شما بداهه نوازی است و شما یک یادگیرنده دیداری و شنیداری هستید، ممکن است پیانو برای همه به طور قابل توجهی مفیدتر از خواندن یک کتاب چاپی در زمینه تئوری موسیقی باشد.

برای یک رویکرد جامع تر که بر نواختن پیانو سنتی تمرکز دارد، پلتفرم آنلاین معتبر Zebra Keys را توصیه می کنم. این منبع رایگان مجموعه گسترده‌ای از «درس‌های» ویدیویی از پیش ضبط‌ شده گام به گام را با یک مربی انسانی که پشت صفحه‌کلید نشسته است، ارائه می‌دهد. برخی از ویدیوها همچنین شامل تصاویری مفید و گرافیکی برای نحوه پخش آکوردها، مقیاس‌ها و آهنگ‌های خاص هستند. علاوه بر این ویدیوها، از ابزارها و منابع متنوع دیگری مانند نت های موسیقی قابل دانلود، "آموزش دهنده نت"، مقالات آموزنده و غیره بهره مند خواهید شد. بهتر از همه ی اینها، این همه رایگان است!

مانند هر دوره آنلاین دیگری، Zebra Keys بازخورد شخصی ارائه نمی دهد. علاوه بر این، از یک صفحه کلید دیجیتال و نه یک پیانو آکوستیک برای تدریس استفاده می کند. اما اگر به هر حال از صفحه کلید دیجیتال استفاده می کنید، و یادگیرنده ای شنیداری و بصری هستید، و عزم قوی برای موفقیت دارید، این منبع ممکن است بدون هزینه مالی برای شما از رویکرد استاندارد درسی چاپی بهتر باشد.

آکادمی هافمن

یک جایگزین پولی و تازه توسعه‌یافته برای این رویکرد، آکادمی هافمن است که منابع فراوانی از جمله دستورالعمل‌های تمرین روزانه شخصی و بازی‌های تعاملی سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهد. باید اوج بگیری!

از یک طرف، یادگیری پیانو از طریق standardized online courses نیاز به مقداری اراده شخصی برای DIY دارد، زیرا این رویکرد همانطور که ذکر شد فاقد ارایه فید بک و نقد شخصی که یک مربی در استودیو ارائه می دهد، است.

 اما از سوی دیگر، این رویکرد فرمت قابل انعطاف و معتبری را ارائه می‌کند که با نسخه‌های نمایشی ویدیویی مفید و مجموعه‌ای از ابزارهای کمکی تقویت شده است چیزی که یک برنامه درسی حاوی کتاب های چاپی نمی‌تواند ارائه کند. با این حال، قبل از اینکه این مسیر را انتخاب کنید، مطمئن شوید که آماده دنبال کردن آن هستید. مهم نیست که ویدیوها و منابع چقدر شهودی و جذاب هستند، اما این شما هستید باید تلاش جدی و شخصی انجام دهید.

این تمرین شماست که باعث تکامل و پیشرفت می شود و هیچ برنامه درسی نمی تواند تمرین شما را برای شما انجام دهد.

دنبال کردن فیلم های آموزشی یادگیری پیانو

یادگیری مهارت‌های کیبورد یا پیانو از این طریق شبیه کلاس‌های آنلاین استاندارد شده است، اما به دلیل رویکردی ساده‌تر متفاوت است. این رویکرد به‌جای ارائه مجموعه‌ای از ابزارهای چندوجهی، منحصراً بر ارائه‌های ویدیویی متوالی و از پیش ضبط‌ شده متمرکز است. اگر یادگیری ویدیویی آنلاین را ترجیح می دهید، اما رویکردی ساده و بدون «زنگ و سوت» را نیز ترجیح می دهید، این مسیر یادگیری را در نظر بگیرید. و از طریق آن می توانید، با گزینه های مختلفی روبرو شوید.
برای اطمینان، گزینه های رایگان زیادی برای یادگیری مهارت های صفحه کلید در یوتیوب پیدا خواهید کرد. همانطور که انتظار دارید، کیفیت تدریس از وحشتناک تا عالی متغیر است.

برای یادگیری تئوری پایه پیانو و مهارت های صفحه کلید، Piano Keyboard Guide امیدوار کننده است.

Udemy

مربی ویدیویی، Mantius Cazaubon، مجموعه‌ای از کلاس‌های keyboard classes را در Udemy با قیمت 18 دلار برای هر کلاس  را ارائه می‌دهد. در Udemy نیز گزینه های ارزشمند دیگری مانند video-learning options برای یادگیری ویدیویی خواهید یافت. قبل از اینکه اقدام به یادگیری یک درس رایگان YouTube یا پولی Udemy کنید، باید گزینه های خود را در Lynda.com نیز بررسی کنید. قبل از ثبت نام در هر یک از این دوره ها، ابتدا پیش نمایش های ویدیویی را ارزیابی کنید و اطلاعات هر سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گزینه ای که در نظر گرفته اید با اهداف و سبک شما مطابقت دارد. هر منبع تمایل به هدف قرار دادن جایگاه خاصی دارد، مانند اصول اولیه صفحه کلید، سبک بداهه نوازی، پخش آهنگ های محبوب، و غیره.

استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری پیانو

یادگیری مهارت‌های پیانو از طریق نرم‌افزارها و اپلیکیشن ها به مانند روش های یادگیری آنلاین قبلی شامل ویدیوها و سایر ویژگی‌ها  نیزمی‌شود، اما اپلیکیشن ها این کار را با پیچ و تاب خاصی انجام می‌دهند.

استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری پیانو

آنها تلاش می کنند تا از قدرت فناوری کامپیوتر فراتر از فیلم ها و فایل های PDF قابل دانلود استفاده کنند. سه انتخاب محبوب از این عرصه عبارتند از FlowKey، Simply Piano و Piano Marvel.

این گزینه ها مفاهیم اولیه صفحه کلید را به صورت متنوع آموزش می دهند و شما را قادر می سازند طیف گسترده ای از آهنگ های محبوب را بنوازید. بسیاری از آنها تئوری جامع موسیقی، نت خوانی، سبک بداهه نوازی یا مهارت های نت خوانی را آموزش نمی دهند. با این وجود، این جایگزین های نرم افزاری قابل توجه  هستند.

 FlowKey، Simply Piano و Piano Marvel

اول اینکه، آنها نرم افزار و برنامه های اختصاصی را در تمام سیستم عامل های محبوب، از جمله ویندوز (از طریق فروشگاه مایکروسافت)، سیستم عامل مک (از طریق فروشگاه برنامه iTunes)، اندروید (از طریق Google Play) و در برخی موارد حتی Steam ارائه می دهند و این منابع آموزشی را از طریف کامپیوتر، تبلت، و یا موبایلتان در دسترس شما قرار می دهند. این برنامه ها همچنین دارای قابلیت اتصال plug in هستند که به شما امکان می دهد صفحه کلید الکترونیکی خود را با تلفن، تبلت یا رایانه خود همگام کنید.

این قابلیت دستگاه شما را قادر می‌سازد تا آنچه را که در حال نواختن هستید «بشنود» و بازخورد سازنده و تعاملی را در طول مسیر در اختیار شما قرار دهد. از طریق  نشان دادن تصاویر مربوطه روی صفحه مانند اشاره‌های انگشت، نت های اشتباه نواخته شده و ارایه تکالیف دست گذاری ارائه کند. اگر هدف شما از نواختن کیبورد منحصراً بر نواختن آهنگ های محبوب متمرکز است و از صفحه کلید الکترونیکی با پورت های لازم استفاده می کنید، ممکن است بخواهید این گزینه های نرم افزاری نسبتاً ارزان را در نظر بگیرید. اگر یکی از این اپ ها را انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که ترکیب کیبوردهای الکترونیکی با رویکرد نرم‌افزاری، یادگیری پیانو را به‌عنوان یک تجربه فنی و دیجیتالی به تصویر می‌کشد که تهدیدی برای کاهش ارزش موسیقیایی است. به‌طور محدود، بسیاری از کلاس‌های ویدیویی بر این چالش غلبه می‌کنند، بدین صورت که مربی اغلب از پیانوی آکوستیک ضبط می‌کند و تجربه پیچیده‌تر و گویاتری را برای دانش‌آموز فراهم می‌کند. بنابراین، اگربه جنبه موسیقی بیشتر بها می دهید، پس باید رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرید.

مزایا
  • به راحتی قابل حمل هستند
  • امکان مرور مکرر دروس
  • انعطاف پذیری کامل (زمان، مکان و ...)
  • امکان یادگیری آهنگ های مورد علاقه  و محبوب
  • انتخاب گسترده ای از گزینه ها به یک سبک خاص یا سبک بازی محدود نمی شود
معایب
  • بدون بازخورد شخصی
  • ممکن است نتوانید پاسخ سریع به سوالات خودتان را دریافت کنید
  • بدون انگیزه بیرونی 

روش ترکیبی یادگیری پیانو

این رویکرد به سرعت در حال محبوب شدن است زیرا مزایای یک مربی شخصی را با مزایای فن آوری پیوند می دهد. آیا به دنبال "بهترین هر دو جهان" هستید و برای یک تجربه پیشرفته آماده هستید؟

گذراندن کلاس های خصوصی آنلاین جهت آموزش پیانو

گذراندن کلاس های خصوصی آنلاین جهت آموزش پیانو

ظهور فناوری چت اینترنتی آنلاین و ویدئو کنفرانس افق های جدیدی از امکانات را برای آموزش صفحه کلید باز کرده است. با استفاده از اسکایپ و پلتفرم‌های مشابه، دانش‌آموزان اکنون می‌توانند از درس‌های زنده و پاسخگو با مربیان سطح بالا در زمان واقعی لذت ببرند، که بیشتراز مزایای یک مربی در استودیو را ارائه می‌دهد. تنها چیزی که نیاز دارید یک وب کم، میکروفون، اتصال به اینترنت و پیانو یا کیبورد در هر دو طرف است. حتی می توانید از پیانو آکوستیک استفاده کنید! برای پیدا کردن یک معلم آنلاین، باید در چندین وب سایت جستجو کنید. برخی از گزینه‌های مفید عبارتند از TakeLessons.com ، Piano Teachers Connect ، و Preply

پیدا کردن یک مربی آنلاین تا حدودی هیجان انگیز است زیرا جستجوی شما محدود به موقعیت جغرافیایی شما نخواهد بود. در پارامترهای جستجوی خود، حتی ممکن است معلمی را در آن سوی کشور یا آن سوی جهان پیدا کنید. به طور کلی، این گزینه برای دانش‌آموزانی که خواهان مزایای مربیگری شخصی هستند و می‌خواهند رویکردی جدی و جامع برای نواختن پیانو داشته باشند، بهترین کار را دارد.

این گزینه ترکیبی به ویژه برای دانش‌آموزان با پشتکار که قادر به رفت و آمد نیستند، و برنامه‌های هفتگی دشواری را تجربه می‌کنند، و یا اینکه هیچ مربی پیانوی باکیفیتی در جامعه محلی خود ندارند، به خوبی کار می‌کند.

مزایا
  • نبود مانع جغرافیایی هنگام یافتن معلم
  • بدون نیاز به رفت و آمد برای رفتن به کلاس
  • امکان ضبط دروس برای بررسی بعدی
معایب
  • معلم شما نمی تواند وضعیت دست شما، وضعیت بدن و غیره را به صورت فیزیکی تنظیم کند.
  • مشکلات فنی بالقوه
  • هزینه اولیه (میکروفون، وب کم)
  • کیفیت صدای ضعیف تر

چه مدت طول می کشد تا پیانو یاد بگیرم؟

چه مدت طول می کشد تا پیانو یاد بگیرم؟

برای پاسخ به این سوال، باید منظورتان از «یادگیری پیانو» را توضیح دهید.

اگر می‌خواهید «Hot Cross Buns»را بنوازید، می‌توانید این کار را در کمتر از یک روز انجام دهید. اما اگر می خواهید کنسرتو شماره 3 پیانو راخمانینوف را اجرا کنید، باید بیش از یک دهه مطالعه کنید و ساعت ها در روز با پشتکار و با راهنمایی مربیان کلاس جهانی تمرین کنید. به احتمال زیاد، هدف شما چیزی بین این محدوده است. اگر هدف شما یادگیری نواختن ملودی های آهنگ های محبوب است، می توانید این کار را در هفته ها یا ماه ها انجام دهید. اگر قصد دارید ملودی ها و هارمونی ها (با هر دو دست) قطعات کلاسیک استاندارد و متوسط را بنوازید، می توانید انتظار داشته باشید چندین سال مطالعه و تمرین کنید. علاوه بر این، هر چه قصد دارید در یادگیری خود دورتر بروید، باید به طور جدی تری دروس را از طریق یک رویکرد سنتی یا یک ترتیب وب کنفرانس ترکیبی در نظر بگیرید.

در هر صورت، باید صادقانه تمرین کنید. و آیا من گفتم که شما باید صادقانه تمرین کنید؟

شما  حتما ضرب المثل قدیمی را حتما شنیده اید که که تمرین باعث تکامل می شود. خوب درسته مهم نیست که چه صفحه کلید و روش یادگیری را انتخاب می کنید، این عوامل به تنهایی به شما مهارت نمی دهند تا رویای خود را برای غلغلک دادن به آن عاج ها به راحتی محقق کنید. حداقل صداهای معتبر شما را به تمرین 30 دقیقه در روز به مدت 5 روز در هفته تشویق می کنند. دانش آموزان جدی تر باید برای بیشتر برنامه ریزی کنند. آیا برای چالش آماده هستید؟

هیچ جادویی در دنیا به شما نواختن را نمی‌آموزد، اما نتیجه نهایی تلاش شما واقعاً جادویی خواهد بود هم برای شما و هم برای همه کسانی که نواختن شما را می‌شنوند!

سخن نهایی

تبریک می گویم! شما تا اینجا پیش رفته اید، یعنی به تحقق رویای موسیقی خود بسیار نزدیک تر شده اید. پس بیایید قبل از اینکه در سفر خود به جلو قدم بردارید، مروری داشته باشیم. شما اکنون مزایا و معایب گزینه های یادگیری  پیانو خود را می دانید. روش های DIY یادگیری پیانو را مقرون به صرفه و راحت می کند، اما شما را از شیرجه رفتن در عمق باز می دارد. روش‌های سنتی راهنمایی شخصی بی‌نظیر و بالاترین سقف ممکن را ارائه می‌دهند، اما هزینه‌های بیشتری نیز دارند. روش‌های فن‌آوری محور منابع قابل دسترس، بصری و گرافیکی را ارائه می‌دهند که جذاب و بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های سنتی هستند، اما در دریافت پاسخ به سؤالات شما ناتوان هستند و حس موزیکال آموزش را کاهش می دهند.

در نهایت، یک رویکرد ترکیبی نوآورانه یادگیری پیانو بسیاری از مزایای درس های خصوصی را از طریق کنفرانس ویدیویی زنده آنلاین در دسترس قرار می دهد، اما با هزینه ی بیشتر.
شگفت انگیز نیست که گزینه های زیادی دارید؟ اکنون زمان آن است که اهداف، علایق، امور مالی و منابع خود را ارزیابی کنید. چه ترکیبی از کیبورد و روش(های) یادگیری نیازهای شما را برآورده می کند و با سبک شما مطابقت دارد؟

هنوز سوالی دارید؟ آیا می خواهید ایده هایی از تجربه خود اضافه کنید؟ آیا می خواهید نظر خود را در مورد آنچه در اینجا خوانده اید به اشتراک بگذارید؟ در زیر نظر بدهید

همچنین لطفا این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و لذت موسیقی را گسترش دهید. 
 

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha