پیانو یاماها مدل YDP-145  و پیانو یاماها مدل YDP-165 دو مدل از پیانو های پر فروش خط تولیدی ARIUS میباشند. این دو پیانوی پر طرفدار جز پیانو های کنسول یاماها محسوب میشوند که دارای ظاهری تقریبا مشابه میباشند اما دارای تفاوت های زیادی میباشند در این مطلب سعی میشود به بیان این تفاوت ها پرداخته شود و اینکه هر کدام از این پیانو ها برای کدام گروه از نوازندگان مناسب تر است.

هنگامی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پیانو های آکوستیک در جهان برخی اصلاحات و پیشرفت ها را در خط پیانوی دیجیتال خود انجام می دهد، ما به دنبال ارایه آنها به مخاطبان خود خواهیم بود. هر چند سال یکبار، یاماها از پیشرفتهای فناوری بهره می ‌برد و هر مدل را کمی بهتر میکند. ما ترتیبی دادیم که یک YDP-145 جدید در روکش گردویی سیاه و یک YDP-165 از چوب رز تیره به استودیوهایمان بیاوریم تا نگاه دقیق تری داشته باشیم.

تفاوت بین پیانو یاماها مدل YDP-145  و پیانو یاماها مدل YDP-165

مونتاژ

پس از مونتاژ پیانو ها آشکار شد که هر دو مدل ها به هدف خود در ارائه "طراحی کلاسیک و ظریف" دست یافته اند. اینها پیانو های دیجیتالی هستند که به خوبی در انواع اتاق ها و با انواع د کورها جا می شوند. هر دو مدل دارای یک صندلی پیانوی سفارشی و همسان با رنگ بدنه هستند که در جعبه همراه با پیانو ارسال می شود.

با دیدن آنها در کنار هم، متوجه خواهید شد که YDP-165 از نظر ظاهری کمی استخوان دار تر به نظر میرسد. در حالی که هر دو مدل از نظر عرض (16/57-53اینچ) و عمق (8/5-16اینچ) یکسان هستند، YDP-165 کمی بلندتر از YDP-145 (33-27/64) (16/1-32 )است. زیاد به نظر نمیرسد، اما ارتفاع اضافی YDP-165 ظاهر مبلمان غنی تری را ایجاد می کند.

تفاوت عملکرد YDP-165 و YDP-145

عملکرد هر پیانو بسیار مشابه است: دکمه روشن/خاموش و دکمه کنترل صدا در سمت راست پیانو قرار دارند و دکمه ‌های انتخاب 10 صدای پیانو، ضبط و تنظیمات پیشرفته همگی در سمت چپ قرار دارند. کانکتورهای هدفون مستقیماً در زیر سمت چپ پیانو قرار دارند و دسترسی به آن آسان است. YDP-165 شامل یک آویز هدفون برای قرارگیری راحت هدفون، و همچنین پایه نت کاربردی و مفیدی است که روی پیانو قرار گرفته‌اند تا کتاب موسیقی شما را باز و در جای خود ثابت نگه دارد.

هر پیانو همچنین دارای یک پورت USB TO HOST (واقع در زیر پیانو) است که برای اتصال به رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما استفاده می شود. وقتی صحبت از دستگاه های تلفن همراه شد، برنامه پیانیست هوشمند یاماها واقعا بهترین راه برای کار با پیانو است که کنترل عملکرد پیانو و یادگیری آهنگ های مورد علاقه شما را آسان می کند.

تفاوت بین پیانو یاماها مدل YDP-145  و پیانو یاماها مدل YDP-165

صدای این دو مدل چگونه است؟

من با YPD-145 شروع کردم. اکشن آشنای GHS  یاماها حس و وزن خوبی دارد، در واقع این اکشن شبیه سازی یک پیانو آکوستیک است به این دلیل که در کلیدهای پایینی سنگین تر و در کلیدهای بالا کمی سبک تر است. صدای پیانو معتبر است، زیرا موتور جدید یاماها CFX Sound Engine بهبود یافته یک پیانوی کنسرت را بازسازی می کند. من همیشه از انتخاب آهنگ‌ های اضافی یاماها در این مدل‌ های YDP، از جمله پیانو های الکتریک، ارگ‌ها (پایپ و جاز)، و استرینگ غنی ارکستری لذت می بردم.

بیاین بریم سراغ YDP-165، (برای من) واضح است که قیمت اضافی YDP-165 از کجا می آید. اول، سیستم بلندگو کاملاً بهبود یافته است. 20 وات (در مقایسه با 8 وات) صدای عمیق تری ایجاد می کند و ویژگی های جدیدی مانند VRM Lite یاماها (مدل سازی تشدید مجازی) و Tone Escapement را برجسته می کند.

همچنین، عملکرد کلید در YDP-165 به طور قابل توجهی متفاوت است. صفحه کلیدهای آبنوس و عاج مصنوعی یاماها را زیر انگشتان خود احساس خواهید کرد که دوباره حس یک پیانوی آکوستیک را شبیه سازی می کند. این اکشن کلید Yamaha GH3 است که با اکشن استاندارد GHS که در YDP-145 وجود دارد متفاوت است. ممکن است یک مبتدی تفاوت را درک نکند، اما نوازندگان باتجربه تر بلافاصله متوجه واکنش پذیری بیشتر این اکشن خواهند شد.

به طور کلی، آریوس YDP-145 و YDP-165 مطمئناً باید توسط کسانی که به دنبال پیانوی دیجیتال مقرون به صرفه و به سبک مبلمان هستند، مورد توجه قرار گیرند. ظاهر آنها قطعاً با «کیبورد» متفاوت است و صدا و لمس آنها برای علاقه‌ مندان، فراگیران و والدین آنها مناسب است.

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha