هند پن یا هنگ درام

هند پن یا هنگ درام یکی از اختراعات آکوستیک قرن بیست و یکم است. سازی با دو نیم پوسته ی فلزی  اما صدای چوبی و سحر آمیز. نت ها بر روی این ساز سحر آمیز با دقت خاصی هماهنگ می شوند تا به کوک لازم برای یک صدای آرامش بخش برسند. در بسیاری از کشورها از این ساز برای مدیتیشن و کلاس های یوگا استفاده می شود و این تاییدی است بر نوای آرام بخش این ساز تازه متولد شده.

نکته ی جالب در مورد این ساز سادگی نواختن آنست بدین صورت که لازم نیست که شما هیچ پیش زمینه و یا سابقه ی موسیقی خاصی داشته باشید خواه مبتدی باشید خواه یک موزیسین حرفه ای می توانید اقدام به یادگیری آن بکنید و بعد از یکسری تمرینات خاص که به نسبت نواختن سازهای دیگر بسیار ساده می باشند می توانید نوای دلخواه تان را از دل ساز بیرون بیاورید.

نکته ی جالبتر اینکه برای نواختن آن لازم نیست که شما از یکسری دستورالعمل های یکسان استفاده کنید. در نظر بگیرید که می خواهید ویلون یاد بگیرید تقریبا تمام تکنیک های فراگیری آن یکسان است و شما مجبور هستید که از آنها پیروی کنید. اما در مورد فراگیری هند پن یا هنگ درام چنین نیست چندین تکنیک خاص برای نواختن آن موجود می باشد و این شما ید که باید تصمیم بگیرید با کدام یک راحت هستید و کدام یک برای شما جواب می دهد. ویدیو بالا بر آنست که به شما عزیزان و فراگیران تکنیک های یادگیری هند پن یا هنگ درام را آموزش بدهد.

جهت خرید تکی و عمده هنگ درام به این صفحه مراجعه کنید

آموزش هنگدرام یا هندپن - درس اول - تکنیک ضربه زدن

تکنیک نواختن هند گرام یا هندپن روش ضربه زدن و استفاده از انگشتان و ...



درس دوم - آموزش هنگدرام یا هندپن - تناوب دست ها

تناوب دستها و ضربه ها در نواختن هنگدرام



درس سوم - آموزش هنگدرام یا هندپن - تناوب دست ها

ادامه آموزش تناوب دستها و ضربه ها در نواختن هنگدرام



درس چهارم - آموزش هنگدرام یا هندپن - الگوهای اولیه نواختن هنگدرام - 1

الگوهای اولیه در نواختن هنگدرام - درس اول



درس پنجم - آموزش هنگدرام یا هندپن - الگوهای اولیه نواختن هنگدرام - 2

الگوهای اولیه در نواختن هنگدرام - درس دوم



درس ششم - آموزش هنگدرام یا هندپن - الگوهای اولیه نواختن هنگدرام - 2

الگوهای اولیه در نواختن هنگدرام - درس سوم



درس هفتم - آموزش هنگدرام یا هندپن - نت های آکسان(تاکیدی)

نت های آکسان یا نت های تاکیدی



جهت خرید تکی و عمده هنگ درام به این صفحه مراجعه کنید

نگهداری از هندپن یا هنگ دارم

هند پن یا هنگ دارم ساز ارزانی نیست  و شما مجبور ید مبلغ قابل توجهی پول برای آن پرداخت کنید که این می تواند دلایل متفاوتی از جمله زمان بر بودن ساخت آن داشته باشد. لازم است بدانید ساخت یک هند پن یا هنگ درام ممکن است دو تا سه ماه طول بکشد. مراحل مختلفی وجود دارد که یک سازنده باید انجام دهد تا یک ساز روانه بازار شود از جمله فرم دادن به پوسته ها ، پرس کردن نت ها روی ساز، تیون کردن یا تنظیم کردن نت ها، چسباندن دو تا پوسته ی ساز روی هم...

اما به مانند هر ساز دیگری این ساز نسبتا گران احتیاج به نگهداری دارد و شما لازم است مجموعه ای از اقدامات حفاظتی را برای این ساز انجام دهید تا بتوانید آن را در دراز مدت استفاده کنید. بسته به محیطی که شما درآن زندگی می کنید تعداد دفعات انجام اقدامات نگهداری متفاوت است به عنوان مثال اگر شما نزدیک دریا و یا در مناطق مرطوب زندگی می کنید لازم است بیشتر هوای ساز فلزی تان را داشته باشید.

یکی از راه های نگهداری از هند پن یا هنگ دارم روغن زدن سطح ساز است تا بدین طریق بتوانید از زنگ زدن آن جلوگیری کنید. بهترین روغن برای انجام این کار روغن phoenix  می باشد روغنی خوش بو با ترکیبات گیاهی که بعد از استفاده کردن هیچ اثری روی ساز تان باقی نخواهد گذاشت. اما از آنجایی که ممکن است نتوانید این روغن را در بازار ایران پیدا کنید می توانید به عنوان روغن جایگزین از روغن بچه و یا روغن زیتون استفاده کنید.

ویدیو زیر طریقه پاک کردن و روغن زدن هنگ درام را به شما عزیزان آموزش می دهد. زبان ویدیو انگلیسی می باشد که توسط تیم پشتیبانی گالری موسیقی ژوان برای شما عزیزان و فراگیران زیرنویس شده است. نظرات تان را از طریق کامنت گذاشتن با ما در میان بگذارید همچنین می توانید با لایک و اشتراک گذاری آن به ما در جهت دیده شدن کمک کنید.



پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha