پس از انجام برخی تحقیقات اساسی در مورد پیانوهای دیجیتال و ویژگی های آنها، به سرعت متوجه می شوید که ده ها مارک مختلف در بازار موجود است، و احتمالاً حتی نام برخی از آنها را هرگز نشنیده اید.

آیا همه مارک های پیانو دیجیتال کیفیت و قابلیت اطمینان یکسانی را ارائه می دهند؟

البته که نه. در حقیقت، برخی از مارک ها  نیز وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها دوری کنید. 

یاماها

در دنیای موسیقی ، یاماها یکی از پیشرو های این عرصه است که امضای این شرکت را پای محصولاتش به خوبی می توان مشاهده کرد. اگر در مدرسه در گروه موسیقی ساز زده باشید یا تا حالا یک اجرای زنده موسیقی دیده باشید، به احتمال زیاد تعداد زیادی از سازهای یاماها را مشاهده کرده اید.

درباره ی یاماها

سال تاسیس: 1887

کارخانه ها: ژاپن، چین، اندونزی

تعداد کارکنان: (2017)    28112

میزان درآمد: (سال 2017) 3673  میلیون دلار

محصولات: آلات موسیقی ، تجهیزات صوتی و الکترونیک    

هر بحثی درباره بهترین سازندگان پیانو دیجیتال در جهان بدون صحبت کردن در مورد یاماها بیهوده است. آنها محبوب ترین، قدیمی ترین و دارای بزرگترین و متنوع ترین رنج لوازم موسیقی هستند. فلسفه ی شرکت یاماها چنین است: 
"با تخصص و حساسیت های منحصر به فرد ما، که آن را از  وقف کردن خود در راه  صدا و موسیقی کسب کرده ایم، متعهد به خلق هیجان و الهام فرهنگی همراه با مردم در سراسر جهان هستیم."

لوگو یاماها

یک سال پس از تأسیس شرکت نیپون گاکی، یاماها تصمیم گرفت تا از یک دیاپازون در لوگوی خود استفاده کند. در واقع طرحی از یک ققنوس چینی با دیاپازونی در دهان که توسط خود او در سال ۱۸۹۸ طراحی شد. پس از تحولات مختلفی که در راستای رشد و پیشرفت شرکت صورت گرفته بود، در نهایت لوگویی از نام یاماها به همراه یک دیاپازون ساخته شد. شایان ذکر است که دیاپازون ابزاری است که برای کوک و تنظیم نت سازهای موسیقی استفاده می‌شود. این دستگاه توسط یک نوازنده ترومپت به نام جان شور اختراع شد.

لوگو یاماها

در سالگرد صد سالگی یاماها (سال ۱۹۸۷ )، لوگوی آن تغییر کرد و تنها نام یاماها باقی ماند بدون اینکه اثری از سه دیاپازون در کنار آن دیده شود. البته با تغییرات کوچکی در سال ۱۹۹۸ دوباره دیپازون‌ها به کنار اسم یاماها بازگشتند. در لوگوی دو شرکت یاماها و یاماها موتور تفاوتی‌هایی دیده می‌شود که بزرگترین تفاوت در رنگ آن است؛ لوگو یاماها بنفش و لوگوی یاماها موتور قرمز رنگ است. همچنین در آرم یاماها دیاپازون‌ها داخل دایره قرار دارند در صورتی که در آرم یاماها موتور، سر نوک تیز سه دیاپازون از دایره بیرون زده است. 
راز موفقیت یاماها  در سازهای موسیقی، از پایه های آنها در پیانوهای آکوستیک سرچشمه می گیرد. پیانوهای آپ رایت و گرند  آنها در همه جا از مدارس گرفته تا سالن های کنسرت مورد استفاده قرار می گیرند و این توجه به مکانیک پیانو "واقعی" است که هنگام خلق نمونه ی دیجیتالی  آن به خوبی به کمک آنها آمده است.

برای نمونه طراحی چکش درجه بندی شده در پیانوهای دیجیتال (graded hammer action) به مانند آنچه در پیانو آکوستیک وجود دارد(البته در سطوح مختلف کیفیت).

کیبورد یاماها

از  قابلیت کلیدی GHS در محدوده سطح ابتدایی خود ، تا  قابلیت کلیدی GH3X در برخی از مدل های سری  Clavinovas، درست تا پیشرفته ترین صفحه کلید های چوبی GrandTouch ، یاماها تمرکز زیادی بر لمس دارد و آن را ثابت کرده است. با چنین طیف گسترده ای از گزینه ها و قیمتها، جای تعجب نیست که آنها در سال 2016 32.6 درصد سهم بازار را به دست آوردند.

سری های محبوب یاماها

  • سری P - پیانوهای دیجیتالی قابل حمل برای مبتدیان تا بازیکنان پیشرفته
  • سری YDP- پیانوهای دیجیتالی خانگی از نوع کنسول ، شبیه به سری P ، اما نه قابل حمل و مناسب برای اجرا.
  • Clavinova- پیانوهای دیجیتالی درجه یک معروف که بهترین فناوری را میان محصولات یاماها ارائه می دهند.

در همین حال، آنها همچنین در خط مقدم تولید پیانوهای ترکیبی(هیبریدی) قرار دارند،  یعنی تولید پیانوهای TransAcoustic  که مدلهای آکوستیک واقعی می باشند با ویژگی های دیجیتالی مانند ورودی هدفون و کنترل صدا، و همچنین  دارای قابلیت تکرار مدلهای مختلف پیانوی گرند از طریق یک اپ. پیانوهای دیجیتالی ترکیبی دارای طراحی منحصر به فردی هستند. همه انواع پیانوهای دیجیتالی که قبلاً مورد بحث قرار گرفته اند برای بازآفرینی صداهای یک پیانو واقعی ، بر روی نمونه پخش و مدل سازی تکیه می کنند ، در حالی که پیانوهای آکوستیک واقعی متکی بر ضربه های چکش مکانیکی بر روی سیم هستند.

پیانوهای دیجیتالی ترکیبی یا هیبریدی یاماها

پیانوهای دیجیتالی ترکیبی یا هیبریدی این عوامل را به طرق مختلف ترکیب می کنند.

متداول ترین کاربرد این است که چگونه آنها شامل مکانیزم های چکشی هستند که مستقیماً از پیانوهای آکوستیک الهام گرفته شده است شده اند ، اما  در عین حال با نمونه های دیجیتالی برای ارائه یک تجربه واقع گرایانه ترکیب شده اند.

پیانوهای دیجیتالی ترکیبی یا هیبریدی

برخی از پیانوهای دیجیتالی همچنین دارای سیم هستند که به شما امکان می دهد سیم ها را خاموش کرده و فقط صدای خلق شده دیجیتالی را برای تمرین بی صدا بشنوید (اگرچه این پیانوها بیشتر به عنوان پیانوهای آکوستیک ترکیبی نامیده می شوند).

پیانوهای آکوستیک ترکیبی

کوتاه سخن در باره محصولات موسیقی یاماها

محصولات یاماها در سبکها و طیف های مختلف، توسط موسیقیدانان و استودیوهای مشهور در سراسر جهان مورد استفاده و تأیید قرار می گیرد. از استیوی واندر و جاستین تیمبرلیک  گرفته تا آلبرتو پیتزو در دنیای کلاسیک، این سازها به خوبی ارایه شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. یاماها سابقه طولانی در ایجاد تجهیزات عالی برای طراحان صدا، نوازندگان پیانو، آهنگسازان و بسیاری دیگر دارد. اگر نیاز خاصی به موسیقی دارید، احتمالاً یاماها ابزار کاملی را برای استفاده شما در اختیار دارد. فقط باید بیرون بروید و آن را پیدا کنید.

 

جهت خرید محصولات یاماها به صفحه فروشگاه مراجعه کنید

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha