دی جی معروف فرانسوی  David Guetta از هوش مصنوعی(AI) به عنوان "آینده موسیقی" یاد کرده است. چندی پیش، ویدیویی از او که از هوش مصنوعی برای افزودن صدایی شبیه Eminem به آهنگ استفاده می ‌کرد، در فضای مجازی بارها دیده شد.

هوش مصنوعی و موسیقی یک پدیده جدید

موسیقی یک سرگرمی عالی برای من است. لحظاتی که در عرصه موسیقی چیز جدیدی پدید آمده است در خاطرم نقش بسته است. ظهور موسیقی هاوس در اوایل دهه 90، ظهور ژانر درام اند بیس در سال 1995، و کشف من از ژانر الکترو در همان زمان. فناوری همیشه موسیقی و صدا را تغییر داده است، از ظهور synthesizer تا راه اندازی Spotify. موسیقی دائماً تحت تأثیر فناوری در حال پیشرفت است.

اکنون، ما شاهد ظهور یک پدیده جدید هستیم: موسیقی و صدای تولید شده توسط نرم افزارهای هوشمند مصنوعی. بر اساس دستورات متنی یا سایر ورودی های دیجیتال مانند تصاویر، قبلاً چندین نمونه وجود داشته است که پتانسیل احتمالات آینده را نشان می دهد. (گوگل، ریفیوژن، گوگل)

آینده موسیقی با وجود هوش مصنوعی(AI)

ابزارهای جدید

ابزارهای هوش مصنوعی کاربر پسند را می توان ابزار جدیدی دانست که امکانات جدید یا ژانرهای کامل را ایجاد می کند. که قبلا در گذشته اتفاق افتاده است. به عنوان مثال،   rock and rollبا ظهور گیتار الکتریک پدیدار شد، hip-hop تا حدی مدیون صدای خود به استفاده از سمپلرها است، وacid house به لطف Roland TB-303 پدیدار شد.

اعتقاد من این است که نرم افزار هوش مصنوعی نیز به ژانرهای جدیدی منجر خواهد شد.

اما نظرات متفاوتی در مورد موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. در حالی که برخی استدلال می کنند که فاقد عمق احساسی و خلاقیت موسیقی ساخته شده توسط انسان است، برخی دیگر برعکس آن را باور دارند و دقیقاً به این دلیل از آن استفاده می کنند که نرم افزار می تواند تعداد نا محدودی ایده های جدید ایجاد کند.

باید بگویم مهم است که توجه داشته باشیم که نقش تخصص انسانی همچنان در تولید و بازاریابی آهنگهای موسیقی موفق تولید شده توسط هوش مصنوعی حیاتی خواهد بود.

آینده موسیقی با وجود هوش مصنوعی(AI) و ابزارهای جدید

در این خبرنامه، به آینده نگاه خواهیم کرد.  و با هم به بررسی 10 امکان برای موسیقی و صدای ایجاد شده توسط سیستم های هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

هوش مصنوعی چگونه موسیقی تولید می کند؟

AI (Artificial intelligence) باید یاد بگیرد که به بهترین شکل ممکن کار کند. در نتیجه، توسعه دهندگان هوش مصنوعی زمان زیادی را صرف «آموزش» برنامه های هوش مصنوعی خود در مورد آنچه می خواهند انجام دهند، می کنند.

در زمینه ی تولید موسیقی، هوش مصنوعی باید به موسیقی های زیادی گوش دهد تا درک خود را از ساخت آن ایجاد کند.

اگر از هوش مصنوعی برای ساخت ژانر خاصی از موسیقی یا تقلید از یک هنرمند خاص استفاده شود، این همان چیزی است که از آن می‌ آموزد. با استفاده از این اطلاعات، برنامه هوش مصنوعی یک قطعه موسیقی را بر اساس الگوریتم و داده های داده شده تولید می کند

10 امکان برای تولیدات موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی

1. هوش مصنوعی مولد قادر به ایجاد صدای مصنوعی، بر اساس پیامهای متنی است که امکان ایجاد جلوه ‌های صوتی واقعی، موسیقی و مناظر صوتی را برای استفاده در فیلم، بازی ‌های ویدیویی و سایر رسانه ‌ها فراهم می ‌کند. این تولیدات نه تنها فقط توسط حرفه ای ها قابل انجام است بلکه همچنین توسط کاربران غیر حرفه ای بازار موسیقی نیز قابل انجام است. و این نوعی دموکراتیزه کردن تولید موسیقی است.

2. توسعه نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید موسیقی می تواند به ظهور فرم های کاملاً جدید و بدیع موسیقی منجر شود. این نرم افزار می تواند به کشف و ترکیب عناصر مختلف موسیقی برای ایجاد آهنگ هایی که واقعاً منحصر به فرد و بی سابقه هستند کمک کند.

3. هوش مصنوعی مولد توانایی ایجاد آهنگ های محبوب موسیقی را خواهد داشت که می تواند به جدول صعود کند. در حالی که انسان ها همچنان مسئول بازاریابی و تبلیغات خواهند بود، فناوری هوش مصنوعی راهی کارآمد برای تولید موسیقی پاپ یا هاوس با کیفیت بالا ارائه می دهد.

4. در آینده، می توان از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی در صنعت فیلم و تلویزیون برای آهنگسازی موسیقی اصلی برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی استفاده کرد. این نرم افزار می تواند محتوای بصری را تجزیه و تحلیل کند و موسیقی متناسب با حالت، لحن و سرعت صحنه تولید کند.

10 امکان برای تولیدات موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی

5. از موسیقی تولید شده توسط (AI) برای ایجاد موسیقی متن شخصی شده برای تجربیات مجازی (گیمینگ) استفاده خواهد شد که در زمان واقعی با حرکات و اقدامات کاربر در دنیای مجازی سازگار می شود. موسیقی می تواند تغییر کند تا پیشرفت بازیکن، زمان روز و سایر متغیرهای درون بازی را منعکس کند و تجربه بازی همه جانبه تری ایجاد کند.

6. در آینده، ما قادر خواهیم بود تا بی نهایت جریان موسیقی تولید شده توسط نرم افزار هوش مصنوعی داشته باشیم. کنسرت های بی نهایت موسیقی پیانو یا میکس جلسات موسیقی هاوس. علاوه بر این، چندین سیستم هوش مصنوعی می ‌توانند برای تولید ترکیب ‌هایی از سبک‌ های مختلف موسیقی مانند تلفیقی از تکنو، متال، تانگو و الکترو و غیره با یکدیگر همکاری کنند. امکانات بی پایان هستند.

7. از موسیقی مولد می توان برای ایجاد موسیقی شخصی سازی شده برای کمپین های تبلیغاتی استفاده کرد. این نرم افزار می تواند مخاطبان هدف را تجزیه و تحلیل کند و موسیقی هایی تولید کند که برای آنها جذاب باشد و تبلیغات را موثرتر کند.

8. موسیقی برای پادکست ها و کتاب های صوتی: از موسیقی مولد می توان برای ایجاد موسیقی پس زمینه برای پادکست ها و کتاب های صوتی استفاده کرد. این نرم افزار می تواند محتوای پادکست یا کتاب صوتی را تجزیه و تحلیل کند و موسیقی متناسب با حال و هوا و لحن مطالب تولید کند و تجربه شنیداری را جذاب تر کند.

9. اجرای موسیقی زنده: در آینده، فناوری موسیقی مولد به حدی پیشرفت کرده است که می توان از آن برای ایجاد اجراهای موسیقی زنده منحصر به فرد و پویا استفاده کرد. نوازندگان می ‌توانند از این نرم‌ افزار برای تولید آهنگ ‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند، در محل استفاده کنند و همراه با آن بداهه نوازی کنند و هر بار یک اجرای واقعاً منحصر به فرد ایجاد کنند.

10. آیا با افزایش استفاده از هوش مصنوعی در تولید موسیقی، احساس مسخ شخصیت وجود ندارد؟ آیا منجر به قطع ارتباط بین نوازنده یا هنرمند و مخاطب می شود؟ یا این مهم نیست؟ من قویاً معتقدم که اهمیت دارد و باعث قدردانی مجدد از موسیقی می شود که آشکارا توسط انسان ها ساخته شده است. از این گذشته، موسیقی در مورد ارتباط با روح ما است، هم در خلق و هم در گوش دادن. نوازندگان موسیقی می سازند زیرا می خواهند احساسات خود را ابراز کنند و با دیگران طنین انداز کنند. این جوهر واقعی موسیقی است و با ظهور هوش مصنوعی تضعیف نخواهد شد.

آیا تولید موسیقی با هوش مصنوعی آسان است؟

اگرچه این فرآیند ساده است و حول محور قرار دادن موسیقی و داده‌ ها می‌ چرخد و هوش مصنوعی یک آهنگ موسیقی را بر اساس آموخته ‌هایش بیرون می ‌ریزد، هنوز هم پیچیدگی های زیادی پشت این که هوش مصنوعی چگونه می‌ تواند موسیقی را ارائه کند، وجود دارد. با پیچیده ‌تر شدن هوش مصنوعی و بزرگ ‌تر شدن شبکه ‌های عصبی که به عملکرد آن کمک می ‌کنند، برای دانشمندان سخت ‌تر می‌ شود که تشخیص دهند هوش مصنوعی چگونه در طول فرآیند ایجاد تصمیم می ‌گیرد. به عبارت دیگر، سازندگان کنترل کمتری بر آنچه که هوش مصنوعی تولید می‌ کند، دارند. راه حل این است که در کنار هوش مصنوعی کار کنید و اطلاعات کم و به اندازه در اختیار آن قرار داده شود. تا همچنان کنترل در اختیار سازندگان موسیقی باشد.

مشکلات پیش روی موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

هنوز هم برای موفقیت نیاز به مشارکت انسانی دارد. اگرچه هوش مصنوعی می ‌تواند کل آهنگ‌ ها را بسازد، اما همچنان به کمک انسان نیاز دارد. در نهایت، موسیقی برای مصرف انسان است، بنابراین باید برای ما خوب به نظر برسد تا ماشین. در نتیجه، موسیقی باید به صورت دستی توسط شنونده انسانی ویرایش و بررسی شود تا از مناسب بودن آن اطمینان حاصل شود
 

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha