انواع اکشن های کلاویه پیانو های دیجیتالی کاسیو

اکشن کلیدی چیست؟

"اکشن" مکانیزمی است که در داخل یک پیانو قرار دارد که لمس نوازنده بر روی یک کلید را به ضربه چکشی تبدیل می کند که صدای موسیقی تولید می کند. اکشن های مدرن پیانو اغلب از بیش از 8000 قسمت جداگانه تشکیل شده است که همه با هم کار می کنند تا حرکات ظریف انگشتان را به موسیقی رسا تبدیل کنند که الهام بخش است.
اکشن های کلیدی پیانو های دیجیتالی کاسیو

یکی از بخش های کلیدی مرتبط با کیفیت پیانوی دیجیتال، اکشن کلیدی آن است. حتی بهترین سمپل های صدا و فناوری مدل سازی نیز نمیتواند یک پیانو را با اکشن های کلیدی بد نجات دهند. خوشبختانه، سازندگان تلاش می کنند با ترکیب سمپل های خوب با کلیدهای واقع گرایانه روز به روز کیفیت پیانو های دیجیتالی خود را ارتقا دهند..

ریشه‌ های کاسیو به‌ عنوان یک سازنده ی سازهای مقرون ‌به‌ صرفه، طبقه‌ بندی «سبک» کلیدهای آنها را دشوار می کند، و تولیدات اخیر آنها از سری های باریک PX-S و CDP-S  حتی این کار را سخت تر کرده است. هدف برخی از مدل ها تقلید از پیانو های کنسرت‌ واقعی است، در حالی که برخی به سادگی از کلیدها یی استفاده میکنند که برای به حداقل رساندن هزینه‌ها بدون به خطر انداختن قابلیت نوازندگی مناسب طراحی شده‌اند. حالا بیایید در مورد هر مدل با جزئیات بیشتر صحبت کنیم.

SYNTH ACTION

در صفحه کلیدهای مقرون ‌به ‌صرفه Casio، مانند خط تولیدی ارزانتر CTK، کلیدهای با اکشن SYNTH را دریافت میکنید. کاسیو این کلید ها را نام گذاری نمیکند، بنابراین ما فقط آنها را در این دسته پوشش می دهیم.

Synth-Action

کلیدهای Synth-Action غیر واقعی هستند. آنها وزنی ندارند، و اگر به بازخورد مکانیکی یک پیانوی واقعی عادت دارید، گاهی کنترل آنها سخت است. با این حال، نوازنده های synthesizer به دلیل سرعت بازگشت سریع و احساس فنری این کلید ها، این اکشن را دوست دارند. در هر صورت، بزرگترین مزیت این کلیدها قیمت ارزان آنهاست. طراحی ساده به این معنی است که قطعات مکانیکی کمتری برای نگرانی در هنگام مونتاژ وجود دارد که به نوبه خود هزینه تولید را کاهش می دهد. این به صفحه‌ کلید ها کمک میکند تا  به مزیت قیمت رقابتی دست پیدا کنند.

خرید پیانو کاسیو مدل AP-470

SCALED HAMMER ACTION I

این یک اکشن چکشی کمی قدیمی تر است که در واحدهای قدیمی Privia PX مانند PX-200 استفاده می شود. این اکشن کلیدی به اندازه نمونه مدرن تر(TRI-SENSOR SCALED HAMMER ACTION II) خود محکم نیست، اما اگر به دنبال خرید یک مدل دست دوم هستید، همچنان انتخاب مناسبی است.

SCALED HAMMER ACTION I

از نظر احساس، این کلید ها برای سطح مبتدی بسیار مناسب هستند. اما نوازندگانی که خواستار کیفیت بیشتری هستند ممکن است آن را در مقایسه با پیانو های دیجیتال مدرن تر تا حدودی ضعیف تر بدانند. کلید ها نیز درجه بندی می شوند که از نظر واقع گرایی امتیاز دیگری برای این اکشن کلیدی می باشد.

TRI-SENSOR SCALED HAMMER ACTION II

اگر یکی از مدرنترین پیانو های دیجیتال Privia مانند PX-160 یا برخی از پیانو های غیر هیبریدی خط تولیدی  Celviano مانند AP-710 را امتحان میکنید، نسخه مدرن اکشن کلیدی کلاسیک Scaled Hammer کاسیو را دریافت خواهید کرد. این عملکرد کلیدی از سه حسگر برای تشخیص دقیقتر ضربه های کلید استفاده میکنند و اطمینان حاصل میکند که فشار دادن مکرر کلید با دقت فعال میشود.

TRI-SENSOR SCALED HAMMER ACTION II

این اکشن کلیدی همچنین باعث میشود تا عمل فشار دادن کلید ها به صورت  دقیقتری انجام شود، زیرا میتواند حرکت کلید را بین نقطه‌ ای که آن رها کرده‌اید و زمانی که کلید به موقعیت اولیه خود بازمی‌گردد، تشخیص دهد. یک مکانیسم در این اکشن نیز حس اکشن چکش پیانوی واقعی را با وزن چکش شبیه سازی شده، بدون استفاده از فنر در ساخت آن، به طور موثر بازسازی می کند.

TRI-SENSOR SCALED HAMMER ACTION II

در مو تورهای صوتی پشتیبانی شده، یک شبیه‌ساز Key Off ، مدت زمان صدا دادن یک سمپل را بر اساس سرعت رها شدن کلید کنترل می کند. این عمل به ‌طور مستقل از منحنی های حجم شکلگیری چند بعدی موتور صوتی AiR انجام می گیرد و لایه دیگری از تفاوتها و کنترل را اضافه میکند که بسیاری از پیانو های دیجیتال فاقد آن هستند. در نهایت، این اکشن کلیدی درجه بندی شده است بدین معنی که دکمه های پایینتر احساس سنگین تری از کلید ها در رجیستر بالا دارند، درست مانند یک پیانوی واقعی.

خرید پیانو کاسیو مدل AP-270

SMART SCALED HAMMER ACTION

این یکی از جدیدترین نوآوری های کاسیو است و در خط PX-S که به عنوان پیانو های دیجیتال باریک و فشرده به بازار عرضه می شوند، استفاده می شود. این اکشن کلیدی به گونه‌ ای طراحی شده است که کوتاه‌ تر باشد تا شاسی کوچکتر را در خود جای دهد. این به طور طبیعی با چند اخطار همراه است، مانند کاهش طول محور و مکانیسم چکش به حداقل می رسد. با این حال، ما شخصاً فکر میکنیم که کاسیو کار بسیار خوبی انجام داد و توانست تعادل خوبی بین این اکشن کلیدی و فشرده بودن پیدا کند، در بررسی PX-S1000 ما در مورد آن می توانید بیشتر بخوانید.

SMART SCALED HAMMER ACTION

احساس کلید ها فوق العاده است. کیبوردیست‌هایی که روی کلیدهای بدون وزن و اکشن چکشی آموزش دیده ‌اند، بدون نیاز به تطبیق جدید، احساس خوبی به این اکشن کلیدی خواهند داشت. زیرا کلید ها میتوانند حس کلی Scaled Hammer Action II را بدون به خطر انداختن حس نوازندگی مناسب آن حفظ کنند. یکی از چیزهایی که منحصر به فرد است استفاده از نرم افزار به عنوان جایگزین سنسور سوم است.

این نرم افزار در پشت صحنه استنتاج می کند تا موقعیت کلیدهای شما را بین فشار دادن و رها کردن ردیابی کند. این ویژگی به طرز شگفت انگیزی کار می کند و می تواند فشارهای مکرر سریع کلید را به دقت ثبت کند.

SMART SCALED HAMMER ACTION

SLIM) SCALED HAMMER ACTION II)

این اکشن کلیدی در به ‌روزرسانی اخیر Casio به خط CDP-S استفاده شده است. درست مانند اکشن قبلی، این مدل نیز نسبت به رقبای خود باریکتر، کوتاهتر و جمع و جور تر طراحی شده است. این کلید ها همتای کم امکانات اکشن Smart Scaled Hammer هستند و اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد واقعی آن وجود ندارد، بنابراین از نظر احساس در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

SLIM) SCALED HAMMER ACTION II)

احساس این اکشن به طرز شگفت ‌آوری شبیه به همتای پیشرفته‌ تر خود است و تفاوت اصلی بین آنها عدم وجود آن «حسگر نرم‌افزار هوشمند» است که در اکشن Smart Scaled Hammer وجود دارد. در تئوری، این به این معنی است که دقت در فشار دادن مکرر کلید به خطر می افتد، اما در عمل، من تفاوت زیادی را متوجه نشدم. در تئوری، این به این معنی است که دقت در فشار دادن مکرر کلید به خطر می افتد، اما در عمل، من تفاوت زیادی را متوجه نشدم.

NATURAL GRAND HAMMER

این اکشن کلیدی برتر کاسیو است و در نسل فعلی Celviano Hybrid Grands گنجانده شده است. بزرگترین نقطه فروش این کلید ها احساس تاچ آن است. برخلاف کلیدهای پلاستیکی معمولی که در سایر کلید ها یافت می شوند، این کلیدهای چوبی از چوب با کیفیت ساخته شده اند.

NATURAL GRAND HAMMER

کاسیو حتی به شما اجازه می دهد تا کلیدهای زیر یک پانل شفاف را مشاهده کنید و نشان می دهد که چقدر به این طراحی افتخار می کنند. این اطمینان نیز به خوبی پایه گذاری شده است، زیرا آنها سعی کردند تکنیک های ساخت پیانو را با مهندسی هوشمندانه ادغام کنند. سنسورهای سه‌ گانه برای ثبت جنبه‌ های بیشتری از حرکت کلید استفاده میشوند و همچنین تضمین میکنند که فشارهای مکرر سریع کلید از دست نمیرود. کاسیو همچنین نقاط محوری را دقیقاً مشابه پیانو های آکوستیک واقعی طراحی کرده است.

خرید پیانو کاسیو مدل PX-S1000

اگر علاقه مند هستید، صفحه محصول Celviano را بررسی کنید تا دریا بید که آنها چگونه اکشن کلیدی را طراحی کرده اند. مکانیسم آن به روشی آسان توضیح داده شده است و واقعاً نبوغ خارق العاده ایی را در مهندسی نشان می دهد.

NATURAL GRAND HAMMER

اما حس و تاچ این کلید ها چگونه است؟

خوب، آنها شگفت انگیز هستند، به خصوص زمانی که با بلندگو ها و صداهای عالی خط Celviano ترکیب شوند. ا The Natural Grand Hammer action شایسته جایگاه خود در اوج است و با بهترین اکشن‌های چوبی Grand Feel Kawai، Roland's Hybrid Grand و سایر اکشن های کلیدی سطح بالا قابل مقایسه است.

پست را به اشتراک بگذارید:

پست های مرتبط:

0 کامنت

ارسال کامنت

captcha